problem med ny ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lellel2
    • September 2009
    • 199

    problem med ny ancistrus

    Jag köpte för en vecka sen yttligare en ancistrus till mitt stora kar, den är ca 10 cm lång och ganska tjock i kroppen, albino som ni ser. problem 1, han äter inte, har inte ätit något vad jag sett hela på hela veckan, har testat med grönsaker, algtabletter osv men får honom inte att äta, han äter inte heller på någon av rötterna utan verkar hålla sig till btn bakgrunden att suga på. I karet finns 4 honor och en till ancistrus kille. Killen har producerat ungar för fullt och börjar magra av så jag tänkte ge honom lite hjälp med damerna med en till kille. det finns gott om grottor och stenar. Det går fredliga fiskar i övrigt i karet.

    Hur ska jag göra för att han ska anpassa sig? Jag vill även ta yngel på honom, vad kan jag göra för att få igång det? När blir dom inte längre könsmogna, denna är som sagt kring 10 cm och ordentligt fet? Förslag för att få honom att trivas bättre, nu sitter han bara och suger på bakgrunden och ser sorgsen ut?


    Klicka på bilden för större version

Namn: CIMG0210.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,5 KB
ID: 2180835Klicka på bilden för större version

Namn: CIMG0208.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,8 KB
ID: 2180834
    "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
    Work smart, not hard
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Ett tips skulle kunna vara att du ringer eller går till butiken där du köpte fisken och frågar vad dom matade honom med

    Kommentar

    • Auratusen
      • March 2010
      • 874

      #3
      testa att mata innan släckning. de äter helst när det är mörkt.

      Kommentar

      • askungen
        • June 2010
        • 107

        #4
        testa broccolli, lite kokt, min älskar det, lägg i den efter du släckt så kommer den nog mumsa på den, lägg maten i närheten av där den brukar hålla till och forts att alltid lägga maten på samma ställe. Har du testat räkmix o skalade ärtor, brukar vara jättepopulärt? Hoppas den äter snart.
        Anki
        220 l asien+äppelsnäckor, 112 l sällskap me helenor o äppelsnäckor
        60 l sällskap+zebrasnäckor samt ett 50 l räk o snäckkar.

        Kommentar

        Arbetssätt...