Mat till en Clariasmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    Mat till en Clariasmal?

    Jag ger min Clarias fryst oxhjärta och Nutrafin max som det heter, Cichlid spirulina sticks. Och mask.
    Tänkte fråga vad ni ger era clariasmalar förutom de jag nämnde, vill ge min snutteplutt till ögonsten lite mer varierat om det går.
    180l Guldfisk
    220l clarias
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Jag ger aldrig nåt som smulas isär och skitar ner för mycket,mina får bara hela räkor jag tar bara av Huvudet det är det mina får bara.maskar har jag matat med nån gång men då har det hänt att dem har krypet ner i stenen och föruttnat där nere samt mygglarver och sånt smått skit äter dem men dem är inte som små firrar och plockar precis så det är bättre att strunta i bättre ge dem nåt stort som dem har glädje av gåräven bra att handmata dem det brukar dem uppskatta.
    Om jag ska lyxa till det så blir det Endles eller annan småfisk som dem kan jaga det gillar dem eller så kan du fånga småspigg nu på sommaren som du fryser in som kan funka som mat.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      har inte så djupt med grus så om maskarna gräver ner sig är han snabb å gräva upp dem :P Men va äre för räkor då?
      ja brukar köpa svarta tetror
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Lowa
        har inte så djupt med grus så om maskarna gräver ner sig är han snabb å gräva upp dem :P Men va äre för räkor då?
        ja brukar köpa svarta tetror
        Vanliga frysta räkor med skal
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        Arbetssätt...