Glyptoperichthys gibbiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marthiiina
    • May 2009
    • 27

    Glyptoperichthys gibbiceps

    Min fråga är som följer, är det någon som har en aning om hur gibbisens rom ser ut? och hur deras fortplantnings "system fungerar". Alltså hur gör de? Alltså jag vet att de lägger i håligheter. Men hur ser rommen ut?
    Anledningen är att jag är nyfiken på om jag kanske hittat just det rom. Dock är det väldigt sorgligt. Då isf så trivs visserligen min hona, men hon har ingen partner och jag störde isf rommen (har en hanne som jag ska hämta hem). Hittande ngt jag och min sambo tycker ser ut som "ägg, lr rom", tyvär dock när jag gjorde ett litet vattenbyte och "dammsög" botten.
    Betvivlar visserligen att det är rom. Men det väckte ändå nyfikenheten om hur det hela ser ut?
    Tacksam för svar.
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    #2
    det är nog inte Gibbiceps rom. dom blir könsmogna när dom är stoora + denna art har aldrig lekt i akvarium. utan odlas i stora dammar i tex Asien.
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA

    Kommentar

    • marthiiina
      • May 2009
      • 27

      #3
      Ursprungligen postat av Malawi1
      det är nog inte Gibbiceps rom. dom blir könsmogna när dom är stoora + denna art har aldrig lekt i akvarium. utan odlas i stora dammar i tex Asien.
      jo jag vet det. så som jag skrev. Men jag blev ändock nyfiken på hur deras rom ser ut.

      Kommentar

      Arbetssätt...