sturisoma aureum lek!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Broddan
    • February 2007
    • 536

    sturisoma aureum lek!

    Hej!

    Idag blev jag glad då jag såg att mina grenmalar hade lekt på frontrutan.
    Nu ska det bli spännande och se om jag lyckas dra upp några också.

    Kommer köra med en plastbytta i samma kar med en liten pump som förser denna med nytt vatten samt ökar cirkulation och syresättning.

    Då de går i mitt SA-kar med många potentiella romrövare undrar jag om nån vet om jag måste vänta några dagar med att skarpa ner rommen och lägga i plastbyttan?

    Har läst att att nån har väntat till de nästan ska kläckas för att då ta dom men jag undrar helt enkelt om det går att göra tidigare.

    Edit: räknade de och det är 84 st
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Broddan; 29 May 2010, 17:51.
    Hälsningar

    D
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Sjysst ! Dom är för coola dessa malarna, har ett otal ggr fått mina till att leka.
    Senast häromdagen men tyvärr så gick rommen åt nån större hypancistrus som var hungrig om natten
    Skalarer är rätt bra om man vill bli av med rommen snabbt oxå som jag ser du har i karet.
    Jag har plockat rom från mina förr och stoppat i en yngelkasse, då har jag skrapat av äggen från rutan med ett rakblad eller en rakbladskniv.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Broddan
      • February 2007
      • 536

      #3
      Visst är de schyssta dessa sköna grenmalar!

      Både mina krobia och scalarer är riktigt sugna men konstigt nog har malen klarat ett dygn nu utan att missta ett romkorn (nattbelysning i natt).
      Ska fixa yngelbytta idag och skrapa ner dem så får vi se.
      Hälsningar

      D

      Kommentar

      • Broddan
        • February 2007
        • 536

        #4
        Nu har jag skrapat ner cirka 70 st i yngelburken. Lämnade några till hannen att fortsätta fläkta.

        Nu ska det bli spännande och se om det fungerar...
        Hälsningar

        D

        Kommentar

        Arbetssätt...