synodontis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lilleulv
    • July 2007
    • 208

    synodontis

    Hoppas att någon kan gi mig lite hjälp. För ett halvt års tid sedan köpte jag en helsvart mal, som affären i Malmö påstod är en S. njassae av "Black type" - Jag har inte funnit någonting på nätet, som stödjer denna påstand. Mitt ex. är ca. 22- 25 cm, och är tyvärr omojlig att ta foto på.
    Onsdag var jag i en affär i Halmstad, och så här 3 lite mindra ex. i 3 olike akvarier, vilket tyder på, att den inte kan samsas med samma art. De vidste inte heller något om den synodontis, bortset ifrån, att de kallade den "Black type" och att den blev rätt stor.
    Jag har den i mitt 500 liters kar med Malawiciklider. Mestendels Mbuna och den ät tillsynes rätt fredlig mot dessa. Jag ser den bara under fodring, där den i gengäld är mycket aktiv. Den nästan helsvarta färg gör den rätt attraktiv bland de färgrika Mbunas, men jag vill som sagt gärna veta vilken art eller om det kanske är en hybrid från tjeckien.
    Där har tidigare varit en förfrågning om denna mal, och jag svarade, att det säkert var en hybrid. Någon som vet??
    Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker
  • lilleulv
    • July 2007
    • 208

    #2
    BUMP
    Finns inte någon Synodontis vetare på detta forum?
    Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Kan tyvärr inte svara på din fråga men det finns en del kunniga här på zoopet. Får för mig att endymion är ganska hemma på även dessa fiskar (är ju viktoria och madagaskarexpert), pröva hos honom. Annars tror jag nog att du kan få mer hjälp på goc.se
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • lilleulv
        • July 2007
        • 208

        #4
        synodontis

        Ursprungligen postat av Rooster
        Kan tyvärr inte svara på din fråga men det finns en del kunniga här på zoopet. Får för mig att endymion är ganska hemma på även dessa fiskar (är ju viktoria och madagaskarexpert), pröva hos honom. Annars tror jag nog att du kan få mer hjälp på goc.se
        Tack ändda. Jag får nog prova på GOC.
        Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

        Kommentar

        Arbetssätt...