vilken mal ska jag köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Visible
    • April 2003
    • 92

    vilken mal ska jag köpa?

    Hej! jag vill ha en mal med vackert mönster som går att få lek på och som inte blir så stor (max 13-14 cm)
    Är det någon som vet så skriv! (akvariet ca 220 l.) Hälsningar /Rickard the mal
  • Spooler
    • May 2003
    • 86

    #2
    halloj
    tycker denna modellen av mal ser hur cool ut som helst polaren har en och den ser bättre ut live än på bilden (bilden e ju inte dålig...)


    1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*110 sött, 1*120 sött, 9*60 sött och mer kommer nog =)
    1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hej

      I stort sett den enda sugmalen som man inte måste vara expert för att få lek av, och som är i den storleken är ancistrusen, vad jag vet.

      Det ska gå att få lek av vändmalar (synodontis nigriventris) och långsträckta pansarmalar (hoplosternum) också, men vändmalen är nog rätt svårlekt, och hoplosternumen blir ca 20 cm. Även sturisoma och liknande ska gå, men de är nog också rätt svåra, tror jag. Jag vet inte vad du menar med vackert mönster, men de är rätt fina allihop tycker jag.

      MVH Micke
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • shpend
        • August 2002
        • 2010

        #4
        hej
        jag tycker att ancitrus har fina mönster...
        dom som jag tycker i häftigast e albino ancitrusarna eller goldensom dom åxå kallas...

        MVH Shpend

        Kommentar

        • Robbe
          • March 2003
          • 28

          #5
          vad tycker du om den här http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=333 men jag vet inte om den är lätt att få yngel på.Annars håller jag med Micke om att den lättaste att få yngel på är vanliga Ancistrus,det är nästan omöjligt att misslyckas.

          mvh Robin
          mvh Robin

          Kommentar

          • gurkan
            • March 2003
            • 632

            #6
            köp ancistrus
            corydoras.

            Kommentar

            • Visible
              • April 2003
              • 92

              #7
              Ancistrus har jag redan 10 st av, stora och fina både guld och vanlig.

              Kommentar

              • Zobban
                • February 2003
                • 345

                #8
                Jag har förutom ancistrus fyra "zebra randiga" malar, de är korta och kompakta, kanske 5 cm, mycket trevliga fiskar, men jag vet inte vad de heter... och vet inte heller hur svårlekta de är.

                Zobb

                "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
                Al Pacino
                --------------------------------
                60L Panorama
                50L 6-kantigt
                20L Yngel + tonåringar


                Hovawart - Brukshunden No 1 !!
                Zobb

                "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
                Al Pacino
                --------------------------------
                60L Panorama
                50L 6-kantigt
                20L Yngel + tonåringar


                Hovawart - Brukshunden No 1 !!

                Kommentar

                Arbetssätt...