Synodontisart

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nikost
    • December 2009
    • 9

Synodontisart

Tjena!
    Såg en synodontis som jag inte kunde, inte heller personalen, artbestämma. Den hette synodontis zaire, var ca 7-8 cm, lite ihoptryckt, dvs inte långsmal, mörk med än mörkare prickar. Det var inte s. petricola för de hade de i en tank brevid. Har ni några förslag?
    mvh
    Niklas
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

Bild krävs, men om det inte är en petricola eller en eupterus är det nog väldigt stor risk att det är en hybrid - de flesta Synodontis som säljs är hybrider.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• endymion
      • October 2006
      • 680

Det finns en variant som kallas "zaire dwarf" vilken enligt uppgift ska vara vildfångad.

Kommentar

• Nikost
        • December 2009
        • 9

Skulle gärna skickat en bild men affären ligger några mil bort. Det var ingen zaire dwarf, eftersom de kallade S.Petricola för detta. Om det är en hybrid så är det ju lite vanskligt att köpa dem. Har ni några erfarenheter av hybrider?

Kommentar

• AnnikaMo
          • November 2008
          • 198

Ska kolla upp vad min heter, eller ja han är på "kollo" hos mig...ler.
          Tror att det var någonting på adonis...mycket osäker men denna är vildfångad....
          Skitsnygg, har långa spröt på stjärtfenorna...kallar den för "discomalen" ler.....

A.

Kommentar

Arbetssätt...