Tabletter till Corydoras, behövs det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tabletter till Corydoras, behövs det?

    Jag har 8 st Corydoras Julii och undrar om jag behöver köpa sjunkande foder till dem, tabletter för köttätare?
    Är lite rädd att de andra fiskarna kommer att äta upp dessa så Juliiarna är lite blyga och inte vågar ta för sig.

    Matar en gång per dag och jag alternerar mellan artemia, räkmix, vita mygglarver och 2 st olika sorters flingfoder. När jag matar brukar jag släppa lite flingfoder under ytan så att det sjunker till botten, den frysta maten sjunker också till botten räcker det så eller skall jag komplettera med tabletter till dem?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    #2
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag har 8 st Corydoras Julii och undrar om jag behöver köpa sjunkande foder till dem, tabletter för köttätare?
    Är lite rädd att de andra fiskarna kommer att äta upp dessa så Juliiarna är lite blyga och inte vågar ta för sig.

    Matar en gång per dag och jag alternerar mellan artemia, räkmix, vita mygglarver och 2 st olika sorters flingfoder. När jag matar brukar jag släppa lite flingfoder under ytan så att det sjunker till botten, den frysta maten sjunker också till botten räcker det så eller skall jag komplettera med tabletter till dem?
    Hej PiaJo

    Jag brukar släppa ner nägra waffers lite då och då till mina Sterbei. Även om de andra fiskarna också äter av det så kommer pansarmalarna också att få sin del. Mina pansarmalar äter gärna granulerat foder också.

    Om de är lite blyga kan du väl försöka att lägga fodret på något av deras favoritgömställen så att de andra fiskarna har svårt att få tag i det.

    Hur ofta och hur mycket dina Julii behöver "extra" mat beror väl på om de får i sig tillräckligt med mat i övrigt. Ser de mätta och belåtna ut så är säkert allt bra.

    //Roger
    Discus for life

    Kommentar

    Arbetssätt...