Hur stor Gibbiceps?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sophia_
    • January 2009
    • 454

    Hur stor Gibbiceps?

    60cm står det i artbeskrivningen, men hur stora blir de i fångenskap? Har en jättefin som är runt kanske 20cm så han får väl flytta någonstans om han växer ut mina 240liter. Försökte läsa hur kan kan se om det är en hane eller hona, det verkade knepigt. Nu spelar det ingen större roll eftersom vi bara har en och inte tänker skaffa en till, men vore kul att veta ändå. Här är en bild på "honom".

    Visa gärna bilder på era Gibbisar!!
    Bifogade filer
    www.devons.se
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Ser ut o vara en L 001 Glyptoerichtys joselimaianus Det blir lite mindre stora ändå. JAg har några stycken o de är 40-50 cm.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Grottbert
      • November 2009
      • 340

      #3
      Jaha, det är det min mal är. Min är också runt 20cm och verkar inte växa något. Jag har döpt min till olga och det är en hona enligt mig
      Tråkiga med min olga att den enligt akvaristen jag köpte den av bara skulle bli 10cm, som mina ancistrusar. Nu är den 20cm och lite för stor för mitt 200L tror jag.
      Jag tror det är hona därför att dom inte har några spröt som dom flesta han-malar brukar få. Men det är bara vad jag tror.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Dem blir stora i fångenskap även dem måtten du gav och dem skitar ner nåt fruktansvärt i karet ju större dem blir,men det är en gudagåva att titta på dem vid den storleken när dem ligger och solar sig i karet
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • keen-eyed
          • January 2009
          • 409

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Ser ut o vara en L 001 Glyptoerichtys joselimaianus Det blir lite mindre stora ändå. JAg har några stycken o de är 40-50 cm.
          Tycker inte det ser ut att vara någon L001, då teckningen inte stämmer om man jämför med de bilder som finns på just L001 på planetcatfish. Då är nog Sophias mer lik en L165.
          &

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #6
            Jag har en som är runt 45-50cm och fyller 26 i år=)
            Och att dom skitar ner mycket när dom är i den storleken stämmer oerhört bra tyvärr... Men så j*vla mäktiga att se på
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • Sophia_
              • January 2009
              • 454

              #7
              Han bodde ihop med en L001 förut och de var inte direkt lika varandra. Och de gillade inte varandra heller... Men om det är en sån och de blir mindre så gör det absolut ingenting! Jag vill gärna behålla honom. Visst är de maffiga att titta på!!! Jag bara älskar vår tycker "han" är skitfin. Och japp, bajsar som idioter! *S*
              www.devons.se

              Kommentar

              Arbetssätt...