Ancistrus och Corydoras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ancistrus och Corydoras

    Skulle jag kunna ha ett stimm med Corydoras och 2 st Ancistrus ihop i ett 105 liters?
    Tänkte att corydoras dagaktiva och ancistrusarna natttaktiva så det kanske kunde gå att köra ihop för att anictrusarna ser man ju nästan aldrig?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • Jim_J
    • October 2009
    • 254

    #2
    Fungerar jättebra i mitt 160L. Har 8 Corydoras och 2 ancistrus som kommer bra överens med varandra
    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
    350L Diskus
    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Jag tycker ancistrus och pansarmalar kompletterar varandra alldeles utmärkt
      Ancistrus tar hand om alla ytor så som stenar, rötter och rutor mm. medan pansarmalar tar hand om botten. Fattas bara Siameser som tar hand om tofsalger mm på växterna oxå men där är 105L i minsta laget
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Skulle jag kunna ha ett stimm med Corydoras och 2 st Ancistrus ihop i ett 105 liters?
        Tänkte att corydoras dagaktiva och ancistrusarna natttaktiva så det kanske kunde gå att köra ihop för att anictrusarna ser man ju nästan aldrig?
        Skall inte vara några problem. Ancistrusar är dessutom relativt lättlekta vilket är mer än man kan säga om de flesta loricariider så med lite "tur" får lek på dem oxå.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Tack för svaren.
          Nu skall jag bara hitta en sort som jag tycker är fin. Det lutar åt panda eller adolfoi.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Ooh!! Båda av de sorterna är fina! inte lätt att få till lek, men det kanske inte spelar någon roll?
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • doppingen
              • April 2008
              • 1079

              #7
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Skulle jag kunna ha ett stimm med Corydoras och 2 st Ancistrus ihop i ett 105 liters?
              Tänkte att corydoras dagaktiva och ancistrusarna natttaktiva så det kanske kunde gå att köra ihop för att anictrusarna ser man ju nästan aldrig?
              Mina ancisttrusar är framme hela dagarna,har ett tiotal såna å 10 metallisar. de är alltid tillsammans hela dagen å synliga jämt trots gömställen, ja utom då ancistrushanen gömmer sig med ynglen
              MammaMia

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #8
                En fråga till:


                Tänkte köpa ett stim, vad tycker ni är minsta antalet på sortena Adolfoi eller Panda?

                Vill ha så få som möjligt fast det är viktigare att de mår bra.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • DaRe

                  • June 2009
                  • 2227

                  #9
                  sex
                  Checking out...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...