Antal ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jenny_E
    • July 2004
    • 661

    Antal ancistrus?

    Har i dagsläget en ancistrushane på 7 cm. Nu ska jag byta upp mig i storlek till ett 375 liters och har då tänkt skaffa fler.
    Funderar på att köpa 2 st nya (som då är mindre än den nuvarande). Hoppas på/se till att iaf en av de är hona och hoppas på yngel. Frågan är iof om de överlever med tanke på andra fiskar, men det vore ju kul att testa i alla fall.

    Frågan är bara om det är ett bra antal. Hur lever ancistrus? (par eller ensamma?) kan det bli problem med en 7 cm och 2 mindre?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Så länge du har flera gömställen så hanen får ha sitt revir för sig själv är det okej arr skaffa två till.
    Ancistrus lever inte i par utan honan kommer till hanens revir och lägger rom som hanen sen vaktar helt och hållet på egen hand.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #3
      I ett så stort kar skulle du kunna ha 4-5 st vuxna. 2 hannar skulle kanske kunna bråka då och då eftersom dom vill ha sitt revir som sagt här över, men 2 hannar och kanske 2 honor/hanne är lagom. Reserverar mig för felaktig fakta, men det är vad jag tror är maximalt antal...

      / Marcus
      / Marcus

      Kommentar

      Arbetssätt...