Ancistrus, hane eller hona??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    Ancistrus, hane eller hona??

    Tjenis Gott Folk.

    Tidigare idag så fick jag 2st ancistrus malar av en bekant, de är ca 5-6cm stora just nu och jag undra bara hur jag kan se om jag har en hane eller hona.


    en fråga till, enligt snubben som jag fick dem av så blir de inte mycket större kan detta stämma, har för mig att jag har sätt mycket större??
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Dom kan bli runt 10-12 cm och hanen får rejäl skäggväxt på huvet när han är stor, det får inte honan.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      okej...nu när jag tittar närmare så ser jag att en av de har lite skäggväxt och den andra inget alls bortsett från två ''hornen'' eller vad det nu är på huvudet framför ögonen som även är mycket större på den andra.


      så chansen är att jag har en hona och en hane eller?
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Det där är näsflikar
        Dom "andas" igenom

        Chansen är nog rätt stor att det kan vara en av varje kön
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Martin85
          • February 2008
          • 465

          #5
          Hanen brukar också få lite taggiga framfenor men tydligast är skäggväxten i plytet

          Har ett väldigt taggigt praktexemplar på fina 15cm här och kraftig skäggväxt. Enorm skalle Dock för manlig för mina kar och sätter skräck i alla andra hanar. Ska säljas nu.

          Men ovanligt att de blir nå större....

          Kommentar

          • Constantine
            • September 2009
            • 431

            #6
            låter bra....jag tackar så mycket
            450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
            170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

            Kommentar

            Arbetssätt...