Blanda olika pansarmalar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jim_J
    • October 2009
    • 254

Blanda olika pansarmalar?

Hejsan!

Har köpt ett begagnat 160L akvarium, inklusive fisk.
    Invånarna som jag fick med är just nu: 3 guldbarber, 2 siamesiska algätare, 3 platys, 5 kardinaltetror, 2 skalar (små än så länge, adopteras bort när de blir större) & 2 fläckiga pansarmalar. Med andra ord en fin liten soppa
    Nu skulle jag vilja ha lite fler pansarmalar & neontetror, men den lokala "fiskhandlar'n" har bara Orange pansarmal, tror det är en variant av metallpansarmal? Om jag köper 4-5 sådana, kommer då mina fläckiga att vilja gå i stim med dem, och kommer de bli mottagna?
    vill ju så gärna att de ska ha lite kompisar...

MVH Jim
    Senast redigerad av Jim_J; 28 October 2009, 20:56. Anledning: felstavning...
    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
    350L Diskus
    160L Vattenskalle (lejonhuvud)
  • solis
    • July 2008
    • 5064

Inga problem att blanda pansarmalar, har själv en massa olika tillsammans och dom trivs bra ihop
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentar

• Jim_J
      • October 2009
      • 254

Tack för ett snabbt svar!

Då blir det till att shoppa imorgon
      Tack!

MVH Jim
      160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
      350L Diskus
      160L Vattenskalle (lejonhuvud)

Kommentar

• Snigelkrantz
        • October 2009
        • 4

Hej! Jag måste säga att mina pansarmalar har delat upp sig i färgade/albinos. Dom färgade hänger inte med albinosarna och verkar helst hålla sig till sin egen art, men nu har jag bara få av två olika arter och dom hänger ihop, men skulle jag skaffa fler av samma art så tror jag att dom skulle dela upp sig igen.

Kommentar

• Shepard
          • March 2003
          • 13992

Det finns albinovarianter av både metallpansarmal (Corydoras aeneus) och fläckig pansarmal (Corydoras paleatus). Jag har vanliga och albino metallpansarmalar. Man kan skilja de två albinoarterna från varandra bl.a genom att fläckig pansarmal har spetsigare fenor, särskilt ryggfenan är högre och spetsigare.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

Kommentar

• solis
            • July 2008
            • 5064

Jag har 4 olika sorter i ett kar och där så triggar vissa igång dom andra att börja simma rundor, visst grupperar dom sig ibland men oftast är dom med varandra, där emot i ett annat kar där det är bara en sort så tycker jag att dom simmar en och en för det mesta.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentar

• Ralleballe
              • May 2010
              • 80

Jag funderar på att köpa tre vanliga pansarmalar till mina tre albino som jag har nu. Borde det vara tillräckligt "få" av varje för att de ska simma med varandra?

Kommentar

Arbetssätt...