Vad är det för sugare jag har fått på halsen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snagge
    • September 2009
    • 101

Vad är det för sugare jag har fått på halsen?

Hej!
    Tog över ett akvarium med fiskar och allt igår.
    Det kom med ett gäng fiskar jag känner igen och till, men det är en sugare, ancistrus-lik, men med en fena som sträcker sig mycket längre över en stor den av ryggen. Den är kanske 10-15 cm lång som det är.
    Efter lite research så liknar den en gibbiceps, vilket jag hoppas att det inte är, eftersom det är ett 112 liters akvarium.
    Jag bifogar två bilder (dock utan uppfälld fena) så kanske någon kunnig kan hjälpa mig i frågan.

Tack på förhand
  • wallström
    • March 2009
    • 1092

Jepp, en gibbiceps
    Emil

Kommentar

• snagge
      • September 2009
      • 101

Ursprungligen postat av wallström
      Jepp, en gibbiceps
      gör det mig till en dålig och värdelös människa om jag vill ha kvar den i mitt 112... Bör jag göra mig av med den?
      Åh ve! Vånda!

Kommentar

• Ullisbaby
        • September 2009
        • 92

Det verkar inte som du vill bli av med den, så behåll den tills du tycker den blir för stor för karet. Du kan alltid sälja den till en akvarieaffär när du tycker det blir för bra. Du nämnde att den nu var ca 10 cm så än så länge så är det ju ingen jättefara.

Tror dock att även denna växer ganska snabbt. Har själv en Plecostomus som har blivit typ dubbelt så stor på en månad. Ovan strategi har jag. Den är söt och inte för stor än så länge men när den blir det så åker den tillbaka till affären. Smidig lösning

2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

Kommentar

• icefudge
          • August 2009
          • 177

ja dom blir stora.. skulle personligen inte ha en i ett kar mindre än 300 liter
          Malar is the shit

Kommentar

Arbetssätt...