Otocinclus dödar fisk???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carro
    • October 2002
    • 255

    #16
    Usch, låter inte vidare kul. Har också hört från annat håll att ottosar kan suga sig fast på andra fiskar. Det skulle inte förvåna mig om en fisk skulle bli så rädd att den hoppar ur akvariet, men att döda, det har jag svårare att tro. Men vad annat kan det vara?

    Hur som helst så älskar mina små ottosar att äta zucchini, de har ännu inget givit sig på någon annan i akvariet vad jag vet.

    Hoppas att du når en lösning med de mystiska dödsfallen i ditt akvarie.

    /Carro

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Hoppas att du når en lösning med de mystiska dödsfallen i ditt akvarie.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Två nätter utan dödsfall nu, sen jag lyfte ut ottosarna. Det bevisar absolut ingenting, men om inga fler fiskar dör inom en vecka blir det inga fler otto för mig förrän jag är säker på att ha tillräckliga mängder alger för dem att äta.

      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • pappa-jonas
        • March 2003
        • 91

        #18
        Kan det vara så illa ?

        Jag har modell Randiga i flera kar där jag har yngel just p.g.a att
        det inte ska äta upp dem, men nu när du säger det får man sig en funderare. Jag har ett akvarie med ett Palett-par och 2 ottisar. Sist de lekte ( paletterna) så tog jag bort ottisarna för att inget skulle störa. Då fick ynglen gå kvar i C:a 3 veckor innan de flyttades.
        Nu sist så lät jag ottisarna vara kvar. Efter 3 -4 dagar hade jag bara 4 yngel kvar av 25-30. Kan det vara dessa små gynnarna. Inga problem med dem i de andra karen. Tror jag ????

        Nu blir det hårdbevakning !!!

        Hälsningar jonas.

        " Aldrig husvagn "
        " Aldrig husvagn "

        Kommentar

        • Carro
          • October 2002
          • 255

          #19
          Skönt att höra att inga fler mystiska dödsfall skett de senaste nätterna.

          Mina ottosar har gått med yngel utan några som helst problem, men då stödmatar jag dem med zucchini vilket de gladeligen sätter i sig. (Dock behöver ju inte detta betyda att ottosarna inte går på yngel. Mina kanske är ovanligt "snälla".)

          /Carro

          Kommentar

          Arbetssätt...