Våra Golden Nuggets är försvunna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sune2
    • August 2009
    • 1

    Våra Golden Nuggets är försvunna

    Hej

    Vi har 2st Golden Nuggets och för några veckor sedan så försvann den ena. Bara spårlöst borta en dag. Har inte hittat en endaste rest utav den.

    Igår märker vi att den andra också har gått upp i rök. Hur kan de bara försvinna helt på några timmar?

    De andra fiskarna är ju inte så stora. 3 st Dalmatiner Molly. 1 Svärdbärare + 1 yngel (2mån). 10 st neontetror.

    Någon som kan förklara vad som kan ha hänt? Vi har kollat hela akvariet inkl sanden.

    Vi e lite nybörjare så va snälla mot oss!
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    jag kanske inte är så professionell jag heller men fiskar brukar "gå upp i rök" när dom dör, är jag rätt för. Jag har haft många fiskar som gjort det och aldrig hittats mer.

    Kommentar

    • rabbehunter
      • May 2007
      • 38

      #3
      du har ingen död fisk som ligger utanför?

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Kolla runt karet och mellan lysrören. hittar du inget där så måste de ligga kvar i akvariet

        Golden nugget hade jag förut och de gjorde samma sak mot mig, försvann så där i några dagar, veckor!
        Jag fick bokstavligen plocka ut ALL inredning för att hitta de. En dog efter ett vattenbyte och den andre gav jag bort, honom såg jag aldrig så en kompis med fler malar fick honom. Han ser honom inte ofta nu heller.

        Malar är för övrigt nattaktiva
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...