Gold-yngel??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Gold-yngel??

    Har precis beskådat mina ancistrus malars lek i min hemmagjorda grotta (igen) . Denna gången är pappan vanligt brun o mamman en golden. Hur fungerar det med generna?? Kommer jag få hälften golden och typ hälften bruna eller hur fungerar denna genitiken? Är det någon som är dominant mm??

    Tack tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Om den bruna har gult i släktleden, så den har dom generna med sig, så blir det iafl några gula. Om den bruna inte har gult i släkten, så blir ynglena bruna.

    Har jag fått förklarat för mig iafl.

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Aja okej! Då får jag hålla tummarna =) Tack
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Svetsaren
        • July 2009
        • 193

        #4
        Två av mina Ancistrus har tydligen lekt av sig i sällskapsakvariet. Hannen stod och fläktade i ett hålrum i en trädrot, så jag anade misstankar. Upptäckte 10-talet ungar förra veckan. Jag har inga albinos i akvariet, men tre av ungarna var ändå albinos. Tyvärr så kom min praktbotia på att det var gott med Ancistrusyngel, så jag skall håva upp mina kvarvarande 5 idag ur sällskapsbaljan. Inga albinos ser ut att vara kvar dock. Naturligt urval... :-(

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Ursprungligen postat av Svetsaren
          Två av mina Ancistrus har tydligen lekt av sig i sällskapsakvariet. Hannen stod och fläktade i ett hålrum i en trädrot, så jag anade misstankar. Upptäckte 10-talet ungar förra veckan. Jag har inga albinos i akvariet, men tre av ungarna var ändå albinos. Tyvärr så kom min praktbotia på att det var gott med Ancistrusyngel, så jag skall håva upp mina kvarvarande 5 idag ur sällskapsbaljan. Inga albinos ser ut att vara kvar dock. Naturligt urval... :-(
          Ååå va trisst! Hoppas verkligen de 5 klarar sig! I bland räcker det med det antalet också... själv har jag nu ca. 20 bäbisar (ca. 4 v gamla) och ägg i en grotta som hanen vaktar.... vart ska man göra av dem egentligen..?
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          • AnnikaMo
            • November 2008
            • 198

            #6
            Hej jag har två albino honor som är sprängfyllda. Undrar om det kan vara samma hane till dem?? Har fyra hannar och två honor i karet. Jag väntar spänt på reultat. Honan låg utanför vasen och hannen i nyss.....A.

            Kommentar

            • HeroS
              • January 2009
              • 285

              #7
              Min hane hade två honor inne i grottan samtidigt i går.. nu är det massor med ägg i grottan... undra vem som är mamman! Båda kanske =)
              96 Liter
              54 Liter
              /Sandra

              Kommentar

              • nesseman
                • December 2007
                • 362

                #8
                Ursprungligen postat av HeroS
                Min hane hade två honor inne i grottan samtidigt i går.. nu är det massor med ägg i grottan... undra vem som är mamman! Båda kanske =)
                en riktig casanova

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Owaow vad skoj med yngel!
                  Hör med djuraffären om de är intresserade av malarna
                  Annars så kanske du ska köpa en praktbotia, och låta naturen ha sin gång
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • HeroS
                    • January 2009
                    • 285

                    #10
                    Ursprungligen postat av Nubi
                    Annars så kanske du ska köpa en praktbotia, och låta naturen ha sin gång
                    haha nu var du ful! hehe
                    96 Liter
                    54 Liter
                    /Sandra

                    Kommentar

                    Arbetssätt...