Hur fort växer en mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    Hur fort växer en mal?

    Hej!

    Har i mitt nystartade akvarium 2st malar, som jag nu identifierat som någon typ av Gibbiceps eller möjligen plecostomus. Hursom, det finns ju viss risk för att de kommer att bli bortåt halvmetern stora. Hur fort växer de? 200l har de idag, och med sina 7-8cm vardera ser de ut att trivas som bara den i akvariet, och mycket rent håller de också. Hur ofta kommer jag att få byta malar? (Eller när skall jag övertyga frugan om att köpa ett större?:-)

    "Och ur kaoset talade en röst till mig och sade:
    - Le och var glad, ty det kunde vara värre.
    Och jag log och jag var glad, och det blev värre..."
  • Dr. Strange
    • March 2003
    • 995

    #2
    Svårt säga, men inom ett år har du en gibbiceps som är mellan 15-20cm, sen om du har 2 malar så tänk på att du kan behöva utfodra dom med mer än algerna etc dom äter, dom rensar som sagt bra i akvariet och kan behöva mer mat.

    Mvh Marcus

    Ps, en Gibbiceps blir verkligen fin och "personlig" när den blir större, så planera för ett större kar
    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

    Kommentar

    • Helena S.
      • March 2003
      • 280

      #3
      Jag håller med om det där med personlig. Jag har en gibbiceps som jag fick av brorsan, då ett par cm. Nu är den 18 cm. Jag skulle aldrig kunna göra mig av med den, inte heller mamma som kallar den för "lilla älskling" så för min del blir det till att utöka.

      -Helena S.
      -Helena S.

      Kommentar

      Arbetssätt...