Har förstått att priser på malar varierar ganska mycket. Har kollat på nätet men inte lyckats hitta nån sida med priser... Nån som har tips på vart man kan hitta det?
Priser på malar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Sig vart du bor så kan nån nämna en bra affär med billiga priser nära dig!
Djurmagazinet på Torp har Ancristus för 38kr!I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné
-
Jag bor i Mariestad! Har en djurmagazinet i Skövde. Han här i Mariestad kan nog ta hem mycket men jag undrar lite vad de olika kostar. Känns lite pinsamt att komma med världens lista och vill ha priser liksom! *S* Väntar på att komma åt hela arkivet så jag kan välja bland ytterligare ett gäng sorter. Just nu är det "zebramal" eller "fjärilsmal" som jag tycker ser mest spännande ut.Kommentar
-
Zebrorna (L046) är inte billiga, du får väl nästan räkna med 700kr för en på ca 3cm om du köper från privatperson, i butik ligger det på över 1000kr. Fjärilsmalen är det L168 du menar då?
Ska väl kanske tillägga att zebrorna är väldigt känsliga gällande vattenkvalitét osv. Så lite billigare L-malar är nog att rekommendera innan man köper sig en zebror.Senast redigerad av keen-eyed; 11 August 2009, 19:46.&
Kommentar
-
Kommentar
-
Kolla Åleds prislista så kan du få ett humm om vad det kan kosta.Så klart! Fastnar alltid för sånt som är dyrast!
L168, Butterfly pleco Dekeyseria brachyura ~160kr
L183, White seam ancistrus Ancistrus dolichopterus ?
L239, Blue panaque Ancistrinae sp ~400kr
L309 Ancistrus sp ?
Tack snälla för hjälpen!
Åh förresten! Hur stort akvarium behöver malarna? Mitt akv är 120cm och jag har bara tittat på malar som är mindre än 15cm, känns som om en större skulle må dåligt?
Kommentar
-
Kommentar
-
Dom jag köpte kostade 98kr så blev lite chockad när jag såg att dom fanns för 38 :PI China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné
Kommentar
-
Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 August 2009, 18:42.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ah men precis! Tack! Två av de fyra jag fastnat för fanns med. Inga billiga firrar inte...Så klart! Fastnar alltid för sånt som är dyrast!
L168, Butterfly pleco Dekeyseria brachyura ~160kr
L183, White seam ancistrus Ancistrus dolichopterus ?
L239, Blue panaque Ancistrinae sp ~400kr
L309 Ancistrus sp ?
Tack snälla för hjälpen!
Åh förresten! Hur stort akvarium behöver malarna? Mitt akv är 120cm och jag har bara tittat på malar som är mindre än 15cm, känns som om en större skulle må dåligt?&
Kommentar
-
Guest
L239 är en robustare art än L168 så då borde det generellt sätt vara att L239 vill ha ett större kar
Men jag tycker minimum för bägge arterna är runt 100L. L168 kan man iofs odla i mindre kar men är det rätt.Kommentar
-
-
De akvarielängderna jag skrivit kommer från Back to Nature guide om L-malar.&
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar