Ancistrus dolichopterus, blå antennmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ancistrus dolichopterus, blå antennmal

    Köpte två blå antennmalar (Ancistrus dolichopterus, L183) idag, mycket fina små malar Nå´n här som har personliga erfarenheter av dem?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Ursprungligen postat av Micke_A
    Köpte två blå antennmalar (Ancistrus dolichopterus, L183) idag, mycket fina små malar Nå´n här som har personliga erfarenheter av dem?
    Bilder
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ursprungligen postat av Fanbyalperna
      Bilder
      Hmm... Nej, har knappt sett röken av dem se´n jag släppte i dem, de är små, och gömmer sig bland rötterna...
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag har ett gäng här hemma, de ska tydligen ha survatten för att leka. Och det är nackdelen som du redan upptäckt med dessa malar, att du nästan aldrig ser dem!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag har ett gäng här hemma, de ska tydligen ha survatten för att leka. Och det är nackdelen som du redan upptäckt med dessa malar, att du nästan aldrig ser dem!
          Har sett korta skymtar av några av dem (köpte två till nå´n dag senare), när de har suttit på framsidan av en stor, hög rot som står mot bakrutan. Riktigt fina är de i alla fall, och om jag har förstått rätt så är de ovanliga i släktet på det sättet att de behåller det vackra mönstret även som vuxna.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Finns i alla fall med bland artbeskrivningarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1395&SOK=1, fast det har du väl redan sett.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Finns i alla fall med bland artbeskrivningarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1395&SOK=1, fast det har du väl redan sett.
              Japp
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Jag har haft dom men varför skapar du två trådar?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Nu har jag sett två på en gång Riktigt snygga, svarta med små vita prickar, och vit kant på stjärtfenan, några av dem har vit kant även på ryggfenan.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Bilder

                    Några bilder:
                    Bifogade filer
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #11
                      Snygga är de, men tyvärr tappar de lite i den svarta färgen när de växer till sig. Hur stora är dina och vad fick du ge för dem?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Några bilder:

                        riktigt snygga .
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Snygga är de, men tyvärr tappar de lite i den svarta färgen när de växer till sig. Hur stora är dina och vad fick du ge för dem?
                          De två minsta är väl ca 4 cm, och de två större ca 5 cm kanske, urusel på ögonmått. De kostade 225:- styck, men jag fick dem billigare.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Ett helt OK pris i vilket fall, säg till om du får överskott på hannar då jag har 6 st och alla är honor!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Ett helt OK pris i vilket fall, säg till om du får överskott på hannar då jag har 6 st och alla är honor!
                              Ja, jag sökte på dem förut, och tror det var en av dina honor jag fick upp.

                              Överskott på hanar, tja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg, först ska de överleva till könsmognad, se´n ska de vara av olika kön, se´n ska de leka, och se´n ska ynglen klara sig

                              Men visst, ska säga till
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...