Favoritmal? :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slade
    • May 2010
    • 159

    #16
    Jag har en L128, blå fantompleco, sedan en månad tillbaka. De senaste två veckorna har den börjat visa sig mer och mer även dagtid. Den är väldigt vacker och rolig att följa i akvariet. Klart roligare (och mer synlig) än mina vanliga ancistrus som mest visar sig nattetid eller möjligtvis när månskenet är tänt.
    450 L SA
    80 L SA

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Hehe, drygt ett år se´n man skrev här Vill lägga till att jag är förtjust i små, kryptiskt färgade malar, såg en i artbeskrivningen jag tyckte verkade riktigt fräck, Hara hara. Gillar malar typ humlemalar, och Pimelodus, och Brachyrhamdia t.ex. Se´n är en välvuxen Synodontis eupterus, med sin stora, höga ryggfena med förlängda fenstrålar, och långa och lite krökta övre stjärtfenslob en pampig fisk, hade en för ett antal år se´n. Gillar även små söta malar, som Hyalobagrus flavus.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        #18
        Har många favoriter, men gemensamt är nog att dom har en vitsvart täckning, just nu har jag en l-204.
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Auratusen
          • March 2010
          • 874

          #19
          synodontis petricola!!! den absolut roligaste mal jag har haft och jag någinsin kommer få! Den är mycket vacker och rolig att titta på. den är lika bra som corydoras på att käka matrester och sånt på botten

          Den är vackrare än den vanliga gökmalen + att den blir bara 10 cm och inte 25-35 cm.

          Kommentar

          • naqua
            • January 2010
            • 15

            #20
            Är min ancistrus lika funktionell som fin!
            det jag gillar mest är hans personlighet
            112 liter SA
            164 liter SA

            Kommentar

            • akvavirum

              #21
              Måste få säga mina Rio Iriri yellow seam pleco - helt underbart vackra
              haft dem 1 år nu och de blir bara mer och mer personliga, sakta men säkert :-)

              Kommentar

              Arbetssätt...