Fjärilsciklid aggresiv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xzion
    • June 2007
    • 237

    Fjärilsciklid aggresiv?

    Hejsan!

    Köpte 2st vildfångade fjärilsciklider för ca 1 månad sedan. Köpte dom som ett par, men nästan genast dog den ena av dom.

    Nu i förrgår köpte jag en ny och det hann inte gå mer än en dag så dog den nya! Men den som överlevt dom båda mår prima, har inte haft något annat dödsfall i akvariet och värdena är bra.

    Kan det vara så att dom är aggresiva på varandra så den har dödat dom båda? Det enda jag sett är att dom har varit på olika sidor av akvariet och sedan har en dött någon dag senare.
    One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
    Nine, ten, never sleep again.


  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja, de kan slå ihjäl varandra.
    Det brukar synas rätt bra - en fisk jagar den andra nästan hela tiden, och den jagade fisken får trasiga fenor och står mest och gömmer sig i nåt hörn eller uppe vid ytan.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Xzion
      • June 2007
      • 237

      #3
      Måste ha gått väldigt fort medans jag jobbat och dyligt eftersom det tog ca ett dygn vid båda tillfällena, och att jag inte sett dom slagits.
      One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
      Nine, ten, never sleep again.


      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Då blev de nog inte ihjäljagade, det brukar ta ett antal dagar.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Xzion
          • June 2007
          • 237

          #5
          Väldigt konstigt i varje fall.
          One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
          Nine, ten, never sleep again.


          Kommentar

          Arbetssätt...