720l apisto med Altum/diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Metalfrenzy
    • January 2009
    • 199

    #31
    Kan väl kanske få på öronen nu men. chokladcikliden är en snäll favorit. Funkar jättebra med scalare och fjärilar och jordätare i min balja. Fast finns det middag är de glupska. så det skulle väl kanske vara svårt att hålla revir för mindre fisk när chokladcikliden är större.
    Nu är det bara att njuta!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #32
      Ursprungligen postat av Matnil
      "Höör med omnejd" får vatten från grundvattnet via Karlsviks vattenverk där grundvattnet är av så bra kvalitet att det används utan klorering, står det på kommunens hemsida
      Det var ju bra i så fall
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • ertho
        • January 2009
        • 24

        #33
        Hej Matnil

        Det verkar som om du sitter och suktar mellan flera hötappar, eller så är själva intresset för att ha akvarium något svalare just för tillfället av någon anledning?
        Du återkommer till känslor som uttrycker sig som "är så sugen på att byta inriktning i mitt kar", och framför allt " Men sambon suckar lite uppgivet när jag nu kommer med nya idéer och försöker visa vilka vackra och intressanta firrar vi ska få Trots detta så är hon väldigt tålmodig och även hon är lite trött på rockorna vi har nu." Det sistnämnda citatet är något att verkligen att ta i beaktning.

        Sitter i en liknande sits där intresset står mellan att ta upp ett gammalt diskusintresset (Sydamerika) eller att inhysa Malawi (Afrika), möjligen kan ciklidarter som Apistogramma eller kanske ett rent Mellanamerikanskt bäckakvarium komma på fråga. Tidigare i mitt liv inhystes en del reptiler och är så sugen på att bygga mig ett akvaterrarium med gecko- eller anoliödlor, kanske att några palmhuggormar får ta ödlornas plats,... vem vet? Vi får se vad som händer här, möjligheten finns att det inte blir några större investeringar runt detta. (har rödzebror idag)

        Situationen är lite annorlunda för mig eftersom mina barn är mer eller mindre vuxna idag och hälften av dem är utflugna ur boet. Dock har jag kvar min äkta hälft.

        Ett förslag från mig är att du lyssnar till din sambo i första hand innan du funderar över vilken inriktning du ska ha med akvariehobbyn. En överraskning kanske finns runt hörnet där - vem vet.

        Mvh

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Ursprungligen postat av NIC
          Det kan nog stämma, har också hört nåt liknande.
          Mina småttingar går i 27 grader.
          Hur små är dessa?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #35
            Ursprungligen postat av ansjo
            Hur små är dessa?
            som en Snusdosa har jag för mig han har nämt i en annan tråd
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #36
              Ok, men med bara 27 grader i karet är risken tyvärr ganska stor att resultatet inte blir kanske det bästa...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...