Cryptoheros septemfasciatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    Cryptoheros septemfasciatus

    Någon som har erfarenhet av denna firre??
    Min handlare sa att den är ovanlig?
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    #2
    Ingen som vet något?
    Måste vara väldigt ovanlig. Jag köpte ett par.
    Senast redigerad av GöranE; 31 May 2009, 23:27.
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur

    Kommentar

    • ciklidcollector
      • April 2008
      • 1111

      #3
      Har du bild?

      Har hållit cryptoheroes släktet flera gånger och de är riktigt fina.
      Aningens aggro vid lek och de lägger lätt beslag på ett halvt 310l utan problem om de har lite storlek.
      -=Amatörbiologen=-
      Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        #4
        Kolla bilderna här på artbeskrivningarna, mina är väldigt lika även om de bara är 3-4cm just nu. HAr ett par så förhoppningsvis kan jag få yngel på dom??
        Jag har två stycken arter innan.
        Spilurius och Cutteri. Cutterin är en fantastisk yngelvårdare och spiluriusen en liten blyg viol om man jämför
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Har haft septemfasciatus en gång för säkert 10 år se´n, se´n dess har jag inte sett den. Brukar inte åka till så många olika affärer dock, den jag brukar åka till satsar nog tyvärr mer på Malawi och Tanganyika än amerikaner, även om han har lite så´nt också, men aldrig nå´t annat än det gamla vanliga, om han inte får in nå´t i inbyte.

          Var har du skaffat cutteri och spilurus Göran? Cutteri har jag sett i ovannämnda affär, men det var några vuxna hanar han hade fått i inbyte. Särskilt spilurus skulle jag vilja ha.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • GöranE
            • November 2008
            • 735

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Har haft septemfasciatus en gång för säkert 10 år se´n, se´n dess har jag inte sett den. Brukar inte åka till så många olika affärer dock, den jag brukar åka till satsar nog tyvärr mer på Malawi och Tanganyika än amerikaner, även om han har lite så´nt också, men aldrig nå´t annat än det gamla vanliga, om han inte får in nå´t i inbyte.

            Var har du skaffat cutteri och spilurus Göran? Cutteri har jag sett i ovannämnda affär, men det var några vuxna hanar han hade fått i inbyte. Särskilt spilurus skulle jag vilja ha.
            Cutterin hos Kent i Nol och Spiluriusen vete f.. kanske hos Kent eller på auktionen i Gbg i höstas?
            Har aldrig tagit vara på några yngel från spiluriusen pga att ingen verkar intresserad av den. Skall göra det nästa gång dom leker.
            Jordätare................ inget kommer i närheten!!

            Quidquid latine dictum sit, altum videtur

            Kommentar

            Arbetssätt...