Pterophyllum scalare "redback" ??
Kollaps
X
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Kommentar
-
Jag köpte oxå redback scalarer på auktionen i Malmö. Enligt vad som stod på påsen var det "F2 redback" men mina är näst intill kopior av dom på Ninas bilder. Skulle vilja kalla dom Yellowback istället
Jättefina iofs men ändå inte alls lika dom två jag köpte som "vanlig" scalare på auktionen, varesig till färg eller kropssform.
Kanske en korsning ??
De verkar trivas riktigt bra ihop iaf så de har säkert parat ihop sig redan innan auktionen.
Köpte även sex stycken små men de verkar vara vanliga scalarer. De var från en annan säljare.
De stora hade nr: 2600
De små hade nr: 3302Kommentar
-
Kommentar
-
Då är det kanske från samma person våra scalarer kommer från. Isf har h*n inte velat markera redback på min påse eftersom det var en vanlig och en "redbackkorsning" eller nåt
De verkar trivas riktigt bra ihop iaf så de har säkert parat ihop sig redan innan auktionen.
Köpte även sex stycken små men de verkar vara vanliga scalarer. De var från en annan säljare.
De stora hade nr: 2600
De små hade nr: 3302
Mina "F2 redback" 5st hade nr: 2202
Dom vanliga 2st nr: 2601
Måste nog tyvärr åka ner till min lokala handlare imorgon och lämna ner några av dom pga att dom jagar in mina Satanopercor i ena hörnet av karetÄndå är dom 15-20cm.. Scalarer är kaxiga.. S-percorna är iofs riktigt mesiga
Anders: Skitsnygga fiskar!! Det var ju såna jag ville haSenast redigerad av GöranE; 17 March 2009, 21:32.Jordätare................ inget kommer i närheten!!
Quidquid latine dictum sit, altum videturKommentar
-
Det är nog som du trodde, några är från samma ställe.
Mina "F2 redback" 5st hade nr: 2202
Dom vanliga 2st nr: 2601
Måste nog tyvärr åka ner till min lokala handlare imorgon och lämna ner några av dom pga att dom jagar in mina Satanopercor i ena hörnet av karetÄndå är dom 15-20cm.. Scalarer är kaxiga.. S-percorna är iofs riktigt mesiga
Anders: Skitsnygga fiskar!! Det var ju såna jag ville ha
Trist att du inte har harmoni i karet
Våra minsta har flyttat in i 450L nu men de stora går fortfarande i karantän (84L) Tänkte flytta några guldancistrusyngel innan de får flytta in. Misstänker att de kommer få sig ett rejält skrovmål när de väl flyttar
40+ Ancistrusyngel på en månad och snart nykläckta igen. Blir nog mumma för scalarerna detKommentar
-
-
De två kaxigaste skalarerna på denna sidan jordklotet, hannen vaktade en kull ägg och när Kaj gick förbi hoppade den upp ur karet och landade på golvet!
Det låter som en skröna, men är sant!
Dessa skalarer är riktigt snygga så är det avkomlingar från dessa så behöver man inte gråta.
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Kommentar
-
Sorry att jag bryter mig in i tråden - men vill fråga både Kaj och Ansjo; Är det Scalarerna på Kajs bild, för ett par inägg sedan, som är föräldrar till de som både jag och Ansjo (inte Ansjos redbacks) har?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar