Göda upp hantelciklider- hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stigson
    • February 2009
    • 522

    Göda upp hantelciklider- hjälp!

    Hej, det är såhär att jag köpte några hantelciklider igår. har påfåglar i det karet som jag hade tänkt att ha hantelcikliderna i, men jag tror tyvärr att hantlarna är lite för småa ännu. mina 2 största påfågelciklider är ca 10 - 12 cm. och hantlarna är max 3 cm på längden. så dem är nog garanterat ett fint byte för påfåglarna.


    Nu kan man ju fråga sig varför jag köpte dem? Jo jag har bett dem på zoot som jag handlar på att ta hem hantelciklider i över en månad nu, och när dem väl hade fått hem dem så var jag bara tvungen att ha dem


    Tror ni att man kan göda upp dem i ett 50 L akvarium så längen så att dem växer nån cm? eller kommer det ta lång tid pga Litet akvarium?


    Hjälp!
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av stigson
    Hej, det är såhär att jag köpte några hantelciklider igår. har påfåglar i det karet som jag hade tänkt att ha hantelcikliderna i, men jag tror tyvärr att hantlarna är lite för småa ännu. mina 2 största påfågelciklider är ca 10 - 12 cm. och hantlarna är max 3 cm på längden. så dem är nog garanterat ett fint byte för påfåglarna.


    Nu kan man ju fråga sig varför jag köpte dem? Jo jag har bett dem på zoot som jag handlar på att ta hem hantelciklider i över en månad nu, och när dem väl hade fått hem dem så var jag bara tvungen att ha dem


    Tror ni att man kan göda upp dem i ett 50 L akvarium så längen så att dem växer nån cm? eller kommer det ta lång tid pga Litet akvarium?


    Hjälp!
    Borde funka!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • aronman
      • October 2008
      • 79

      #3
      Fräscht vatten/Täta vattenbyten, bra filtrering och hög kvalité på fodret så borde de växa på bra i det karet.

      /Andreas

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        #4
        Utfordra gärna med grönsaker. Mina gillar verkligen isbergssallad, attacksimmar från halva akvariet när jag släpper ner bitarna.
        Bäst går det om jag skär i max 1cm storlek och klämmer på bitarna så dom blir sladdriga innan jag lägger i dom. En bra bieffekt är att du får ha dina växter mer ifred då hantlar är duktiga växtätare.
        Lycka till.
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        Arbetssätt...