Blå ciklider, kön?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Swamp
    • January 2009
    • 88

    Blå ciklider, kön?

    Någon som har ett felsäkert sätt att se skillnad på könen bland blå ciklider? Kan inte se någon direkt skillnad på dom fyra som simmar runt i karet för tillfället, har läst artbeskrivning men inte blivit klokare. Finns ju alltid en risk att man lyckats få alla av samma kön...
  • Guest

    #2
    Nja, min hane är större än min hona. Enda ja kan se.

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #3
      mina hanar åxo större än honorna å jag har märkt det då bara de mindre lagt ägg å det har jag sett dom göra samt de större sen hjälper till att fläkta å vakta så kanske säkert tecken...hanar större
      MammaMia

      Kommentar

      • Link_Mag
        • January 2009
        • 238

        #4
        Hanen är större och har mer utdragna fenor
        Diskus och Växter FTW!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hanar är som sagt större, och har större och längre utdragna fenor. Honor har väl en tendens att vara lite mörkare randiga, särskilt vid lek.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • AnnikaMo
            • November 2008
            • 198

            #6
            Man kan se det på analfenan oxå. Honans är oftast lite mer rund och hanens ser rak och nästan spetsigt avklippt ut. Vid leken så behåller oftast honan sin mörka färg mer än hanen tycker jag. Jag är dock inget proffs . Lycka till. A.

            Kommentar

            Arbetssätt...