hur matar jag mina nyckelhålsciklider lättast?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johan__carlos@hotmail.com
    • February 2009
    • 11

    hur matar jag mina nyckelhålsciklider lättast?

    ger röda mygglarver och i bland flinogor till mina fiskar men cikliderna har lite svårt att få tag på maten då platyna glufsar i sig det mesta! ska jag köra tinat eller?
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av johan__carlos@hotmail.com
    ger röda mygglarver och i bland flinogor till mina fiskar men cikliderna har lite svårt att få tag på maten då platyna glufsar i sig det mesta! ska jag köra tinat eller?
    Testa att köra tinat istället, du får då en mer spridning på larverna i vattnet.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      tycker att du gott kan sluta med röda mygg och gå över till annat fryst,
      cyclops, vita+svarta mygg, artemia, etc etc.

      röda mygg innehåller ofta mycket skit, och kan ge allvarliga allergier.


      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • heto
        • May 2008
        • 4

        #4
        Jag ger själv upptinad artemia till mina nycklar och jag har snarare problem att de få platys som finns inte hinner med att få tag i något.

        Annars kan du väl släppa ner tinat foder framför utblåset på pumpen så att det sprider sig lite bättre.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ja, de nyckelhål jag har haft har inte petat i maten direkt Ett par jag hade snodde stora räkor framför nosen på en muräna.

          Däremot har jag en scalarehona nu som är väldigt petig, och tar bara de små matpartiklar som flyter fritt, den frysta klumpen, som hanen hugger in på, rör hon inte. Så mitt tips är också att tina det lite, och se till att det blir mer spridning på maten, så att de ser att den finns där.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...