Sällskap till Blå Ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoolander
    • August 2008
    • 271

    #16
    sajica har jag hört kan ta över hela karet. Men det kanske kan fungera.

    Jag frågade i butiken igår och de hade sina blå med Eldbukar och Jack Dempsey. Jag är väl kanske inte riktigt så mogen att jag vågar skaffa JDs

    Skalarer kanske är ett smidigare alternativ.

    Kommentar

    • ciklidcollector
      • April 2008
      • 1111

      #17
      JD o blå funkar hyfsat men jag skulle inte själv köra på det.
      Sajica är ju iallafall sävligare än zebran och är bara blå större blir det sällan några problem.
      Hantel funkar också men då får man anpassa både växtvalet o storleken på karet.
      -=Amatörbiologen=-
      Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      • zoolander
        • August 2008
        • 271

        #18
        Var på zoo affären igen igår. Gillar mina blå men börjar nästan ångra mitt val eftersom jag tycker mkt om mindre fiskar. Blev rejält lurad av säljaren där jag köpte de blå som sa att de knappast skulle äta mindre fiskar. Iofs lever fortfarande alla mina kardinaler.
        Tanken på att bara ha 1 par blå lite längre fram och inga stimmfiskar är inte helt lockande.

        Alternativt får jag väl fylla på med tetror varannan vecka...

        PS: Skulle neontetror rensa eventuell rom/yngel?

        Kommentar

        • Flojden
          • May 2007
          • 160

          #19
          Tetror och Blåciklider med yngel = någon kommer bli uppäten!50/50

          Kommentar

          • ciklidcollector
            • April 2008
            • 1111

            #20
            Sant, men du kan skaffa större tetror typ sorgmantel(de odlade blir bra mycket större är vad som står i artbeskrivningen) eller kanske kongo eller liknande.
            Visst så är vissa tetror riktiga både rom o yngel ätare(både sina egna o andras) men man får skumma igenom artbeskrivningarna o luska fram vilka som inte är romätare så brukar man åtminstone få några yngel kvar.
            -=Amatörbiologen=-
            Amerikanska Ciklider

            Kommentar

            Arbetssätt...