vill skaffa en glupsk fisk vilken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    vill skaffa en glupsk fisk vilken?

    är ute efter en glupsk fisk vill att det ska vara ett uplevelse varje gång jag matar och trivs i en 500 lit kar och det klart jag pratar om en stor fisk har ni tips på namn och bilder inf och var kan man köpa det isåfall?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Oscar

    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      ja nina jag har redan oscar vill ha ännu mer vild glupsk fisk som äter levande mm

      Kommentar

      • Galne-Gurra
        • April 2008
        • 1080

        #4
        Kanske någon art av ormhuvudfisk.

        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

        Kommentar

        • sweet
          • August 2008
          • 60

          #5
          Haha skaffa guldfiskar, de gör vad som helst för lite mat :P
          Goldie

          Kommentar

          • moi
            • November 2008
            • 213

            #6
            tack för förslag men jag är ute efter en rovfisk som har en typisk oscar form och inga orm fiskar kan du det?och jag ska ha de i en 500 lit kar

            Kommentar

            • moi
              • November 2008
              • 213

              #7
              Ursprungligen postat av sweet
              Haha skaffa guldfiskar, de gör vad som helst för lite mat :P
              tack det va bra ide isåfall de blir mat

              Kommentar

              • ciklidcollector
                • April 2008
                • 1111

                #8
                Nandopsis tetracantha, Nandopsis haitiensis, Parachromis friedrichstalii, Amphilophus lyonsi, Parachromis dovii, Petenia splendida
                Har vänner som håller dessa olika arter i 500l--900l.

                Dock så blir de riktigt stora så man bör eftersträva stora akvarium helst över 720liter.

                Har själv ett par
                Petenia splendida o de sätter i sig zebraciklider i ett nafs om de kan.
                Även en halvvuxen cintrinellum åt hanen upp (hanen är 48cm).
                Paret går i ett 720liters akvarium.


                -=Amatörbiologen=-
                Amerikanska Ciklider

                Kommentar

                • moi
                  • November 2008
                  • 213

                  #9
                  [quote=ciklidcollector;1214971]Nandopsis tetracantha, Nandopsis haitiensis, Parachromis friedrichstalii, Amphilophus lyonsi, Parachromis dovii, Petenia splendida
                  Har vänner som håller dessa olika arter i 500l--900l.

                  Dock så blir de riktigt stora så man bör eftersträva stora akvarium helst över 720liter.

                  Har själv ett par Petenia splendida o de sätter i sig zebraciklider i ett nafs om de kan.
                  Även en halvvuxen cintrinellum åt hanen upp (hanen är 48cm).
                  Paret går i ett 720liters akvarium.

                  va spännande men hur kan jag hitta bilder och info om dessa arter vad kallas de på svenska för det verka lite svårt med latinsk namn?och om du har bilder på dina glupska skulle vill gärna se på!tackar

                  Kommentar

                  • DAHLBERG
                    • September 2008
                    • 1598

                    #10
                    Sök på zoopets artbeskrivningar, några finns där eller prova söka på google på latinska namnen och välj "sidor på svenska"?

                    Arowana är en fisk som jag tycker om, men jag hatar alla deras ägare som lägger upp mindre roliga filmer på youtube: http://se.youtube.com/watch?v=Ck2JuR7JMNg...

                    Finns en värre då de matar en arowana med en levande ankunge (duckling) Arowanan håller den under vattnet i någon minut och man ser hur ankungen sakta kvävs... Visst, det är "naturens gång" men i akvarium kan man välja vad fisken ska äta!

                    Btw Arowanan behöver ett ganska stort akvarium (blir ca 120 cm) står minst 1000 liter på zoopet!
                    Senast redigerad av DAHLBERG; 13 November 2008, 08:49.
                    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                    540 liter kulfisk - T. lineatus
                    120 liter salt - Koraller och fisk

                    Kommentar

                    • ciklidcollector
                      • April 2008
                      • 1111

                      #11
                      Kolla på www.ciklid.se
                      Där finns lite mera bilder o mera fakta gällande de arter jag nämnde.
                      Ett råd är väl att du mejlar eller kontaktar någon av ciklidexperterna där.
                      -=Amatörbiologen=-
                      Amerikanska Ciklider

                      Kommentar

                      • moi
                        • November 2008
                        • 213

                        #12
                        Ursprungligen postat av DAHLBERG
                        Sök på zoopets artbeskrivningar, några finns där eller prova söka på google på latinska namnen och välj "sidor på svenska"?

                        Arowana är en fisk som jag tycker om, men jag hatar alla deras ägare som lägger upp mindre roliga filmer på youtube: http://se.youtube.com/watch?v=Ck2JuR7JMNg...

                        Finns en värre då de matar en arowana med en levande ankunge (duckling) Arowanan håller den under vattnet i någon minut och man ser hur ankungen sakta kvävs... Visst, det är "naturens gång" men i akvarium kan man välja vad fisken ska äta!

                        Btw Arowanan behöver ett ganska stort akvarium (blir ca 120 cm) står minst 1000 liter på zoopet!
                        den va jätte fin fisk fast det jag söker är en fisk som har likadant beteende men mindre ska ha de i en 500 lit

                        Kommentar

                        • moi
                          • November 2008
                          • 213

                          #13
                          Ursprungligen postat av ciklidcollector
                          Kolla på www.ciklid.se
                          Där finns lite mera bilder o mera fakta gällande de arter jag nämnde.
                          Ett råd är väl att du mejlar eller kontaktar någon av ciklidexperterna där.
                          vill tacka dig mycket det är så roligt o få hjälp av er här på zoopet jag ska söka på google det va bra ide

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #14
                            Om du inte har någon fisk i karet ännu så kan du ju fixa det till svensk biotop och ha abborrar, dom är glupska!
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • moi
                              • November 2008
                              • 213

                              #15
                              Ursprungligen postat av JojjeN
                              Om du inte har någon fisk i karet ännu så kan du ju fixa det till svensk biotop och ha abborrar, dom är glupska!
                              det va bra ide

                              Kommentar

                              Arbetssätt...