Skalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nallemannen 3
    • October 2008
    • 154

    Skalar

    Kan två medelstora skalarer äta upp guppy och platy.
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av Nallemannen 3
    Kan två medelstora skalarer äta upp guppy och platy.
    Nja, kan å kan..
    De lär inte ge på sig varken fullvuxna platy eller guppy men glöm att du kommer se några yngel..

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Det beror på hur mkt växter och gömställen du har.
      Min skalare brukar lägga sig platt vid ytan och jaga guppy
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        fullvuxna vanliga guppy och platy går inte ner i magen....kan jaga, men kommer inte ner i magen....

        Endlerhanar går däremot rätt ner i mina skalarers mage....

        yngel ser jag inte i de kar jag har skalarer.......
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Bordusius
          • October 2008
          • 108

          #5
          Lyckades rädda ett platy yngel som gömde sej bakom pumpen för några dagar sedan, hade den försökt simma ut så hade en fjärilsfisk, 4 skalarer varav två fullvuxna ätit upp den for sure. Kändes bra att få över den bland dom andra ynglen
          I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

          Kommentar

          • Nallemannen 3
            • October 2008
            • 154

            #6
            Jag har två skalarer och den ena har en trasig fena
            båda håller på att picka på varandra kan det vara två hanar och hur vet man det

            Kommentar

            • tonpet
              • February 2008
              • 469

              #7
              Att två scalare "pickar" på varanndra kan vara två hanar eller lekbeteende mellan hona och hane.
              Detta är fullt normalt att de håller på att små bråkar.
              Inga yttre könskillnader. Efter ett par lekar så kan hanen få en lite puckel uppe på ryggen. Endast vid lek går det att skilja könen. Hannen har en spetsig genitalpapill, honan har en avrundad.
              Det finns då ett sätt till att se det på som jag tycker är lite grymt, så de tar vi inte upp här.

              Ursprungligen postat av Nallemannen 3
              Jag har två skalarer och den ena har en trasig fena
              båda håller på att picka på varandra kan det vara två hanar och hur vet man det
              Juwel Rio 300, Diskus
              "Sluta vara den du var och bli den du är"

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Kan också vara två honor.

                På scalarer med någotsånär storlek kan man gissa sig till könen, om man har några att jämföra med. Hanar är lite större än jämgamla honor (de är nog oftast kullsyskon om man har köpt dem vid samma tillfälle ur samma akvarium), med lite kraftigare huvud, och något längre fenor.
                Senast redigerad av Shepard; 25 October 2008, 14:25.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Nallemannen 3
                  • October 2008
                  • 154

                  #9
                  Nu när jag skulle titta om någon av dom hade en puckel så såg jag att båda sidofenorna eller vad dom nu heter var trasiga

                  Kommentar

                  Arbetssätt...