Fjärilsciklid, karets utseende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    Man ser ju iallafall att dom tänker lite till skillnad dfrån dom andra fiskarna, medans dom andra fiskarna 24/7 försöker komma in i yngelburen, så satte dom istället genast igång att hitta ett annat sätt att ta sig in, dom gör alla möjliga påfund. Något sånt skulle ju aldrig mina andra fiskar komma på.

    Är hel nöjd. Vackra, orädda, charmiga till beteendet, och en hjärna att tänka mig, allt jag ville ha i en och samma fisk.

    Återigen Tack Smurfmats som gav mig idéen. Jag struntar nog i att få yngel att överleva, jag låter dom leka och lägga på stenarna, och så i bästa fall kanske dom fixar det nån gång, men jag lägger mig inte i det.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Honan som blivit mest besatt av ynglena i yngelburen är så gullig när hon står vid sidan och man ser blicken vandra mellan ynglena därinne, och så försöker hon ta sig in, misslyckas, backar tillbaka och tittar, och man ser hur hon riktar huvudet varefter dom flyttar sig. =)
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #18
        Gôtt att det funkar!
        Lycka till med dina fjärilar - och fortsätt att posta inlägg och berätta hur det går - Spännande!

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Ska jag göra =) De börjar få tillbaka de riktigt starka färgerna, efter transporten.

          Blev ju med cykel, så blev aningen skumpigt, även om jag gick med cykeln största delen av sträckan. Men bad expediten att slå in plastpåsen där fiskarna var, i tidningspapper så det skulle bli mörkt och lugnare, så det gick bra. =)
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #20
            wow har jag fått dig att ta dina första fjärilar! bra jobbat!

            hoppas det går bra med dina skyddslingar, som sagt tidigare ancistrus käkar rommen med stor aptit. enda gången jag fått upp yngel är när det bara var amanoräkor i karet!

            nu har jag två kar med ett lekpar i varje!
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #21
              Ska lägga upåp lite bilder, komme snart =)
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #22
                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                Bilder på mitt akvarium, och dom flesta på fjärilarna. =)
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #23
                  Behövs lösenord för att se det o.O

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #24
                    Hur gör man så folk kan se då? :S
                    Senast redigerad av JojjeN; 19 September 2008, 18:56.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #25
                      Nu kommer dom
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                      Försöker få ut ynglen

                      Just nu försöker hanen få med honan in bakom några växter, men så hittade han mat, och män tillsammans med mat får allt att stanna upp.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • J Stefan J
                        • July 2006
                        • 74

                        #26
                        Hej!
                        Jag har haft Fjärilciklider i många omgångar. Tyvärr är de ofta av dålig kvalite & dör ofta av lätta infektioner. Däremot är de fantastiskt vackra när de lever med sina färger. De lägger sällan rom undanskymt i grottor utan oftast helt synligt på botten.

                        När det gäller ancistrus som romtjuv så tycker jag inte att de är så farliga.
                        Eftersom jag har oräkneliga individer på grund av att de ständigt ynglar av sig så har de inte hittills en enda gång lyckats ta Discusens rom föränn de har övergett den när den varit död. Ancistrusen har farliga taggar som kan ge andra fiskar infektioner men de använder dem oftast defensivt. Däremot deras större släktingar som blir uppemot 20 cm är som tanks när de scannar akvariet efter rom.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...