Optimalt kakaduakar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #16
    hehe, nu blir jag ju stolt här!

    men som sagt supersnyggt vart det, var har du den lilla roten som förut var påå högersidan. kunde inte se den i den nya layouten
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • TinaM
      • February 2008
      • 1040

      #17
      Ursprungligen postat av smurfmats
      hehe, nu blir jag ju stolt här!

      men som sagt supersnyggt vart det, var har du den lilla roten som förut var påå högersidan. kunde inte se den i den nya layouten
      Jo, den ligger över mangroveroten i mitten. Det är där all hornsärv fastnat, så det är lite svårt att se själva roten. Jag hakade fast den i vänsterroten så den inte skulle fara omkring.
      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #18
        Nu har kakaduaherren landat i karet och jag tog bilder på första daten.

        Han blev något förvirrad av den livliga uppvaktningen av tjejerna. Se bara hur hans ögon rullar på första bilden då han inte vet vilken av damerna han skall titta på.

        Klicka på bilden för större version

Namn: date1.JPG
Visningar: 1
Storlek: 132,1 KB
ID: 2102023

        Klicka på bilden för större version

Namn: date2.JPG
Visningar: 1
Storlek: 166,5 KB
ID: 2102024

        Klicka på bilden för större version

Namn: date3.JPG
Visningar: 1
Storlek: 161,0 KB
ID: 2102025

        Det hela blev lite mycket för honom så han drog sig värdigt tillbaka för att fundera över situationen:

        Klicka på bilden för större version

Namn: date4.JPG
Visningar: 1
Storlek: 162,3 KB
ID: 2102026
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Häftigt, så dom simmar i stort sett hela tiden tillsammans alla 3 eller? Det visste jag inte
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • TinaM
            • February 2008
            • 1040

            #20
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Häftigt, så dom simmar i stort sett hela tiden tillsammans alla 3 eller? Det visste jag inte

            Jag är rätt säker på att det bara är så nu på första daten, då honorna är nyfikna på killen.

            Rätt snart blir det nog andra bullar kan jag tänka mig.
            32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

            Kommentar

            • TinaM
              • February 2008
              • 1040

              #21
              Jag började jobba lite med avgränsningen genom att flytta över lite cryptocoryner från mitt 112 liters till kakaduakaret. Jo, det går två högdräktiga endlershonor där också.

              Klicka på bilden för större version

Namn: apcavgr.JPG
Visningar: 1
Storlek: 194,2 KB
ID: 2102031
              32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

              Kommentar

              • TinaM
                • February 2008
                • 1040

                #22
                Det tar sig.

                Nu har bägge honorna valt var sin grotta i olika ändor av karet och fan ta den som kommer över på den andras sida. De håller dock mest till i sina utvalda grottor. Jag matar kakaduorna med nykläckta nauplier och djupfryst artemia. Honorna lockar tydligt på hanen när han kommer nära deras grottor genom att spänna upp sig, simma jämsides och slå på honom med stjärten och de intar en hotfull position om endlershonorna kommer för nära grottorna. Hanen däremot verkar inte vara riktigt lika mycket på hugget.

                Han är inte alls lika ivrig på tjejer som min förra kakaduahane. Är det något som inte stämmer med honom eller är en del kakaduahanar lite mer som tjuren Ferdinand?
                32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                Kommentar

                • TinaM
                  • February 2008
                  • 1040

                  #23
                  Kakaduahanen har blivit riktigt elak mot alla fiskar som simmar i de lägre delarna av karet. Ingen tjuren Ferdinand här längre inte! Han ger tjyvnyp åt både endlershonorna, ancistrusen och ottosarna om de hamnar mellan honornas grottor.

                  Han patrullerar mellan grottorna och honorna håller sig för det mesta i sina grottor.

                  Den mindre honan har valt denna grotta som ligger i bakre hörnet på vänstra sidan:
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN1940.JPG
Visningar: 1
Storlek: 184,3 KB
ID: 2102091

                  Och den större har valt denna som ligger i främre hörnet på högra sidan. De har med andra ord valt sina grottor så långt från varann de kan komma.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN1941.JPG
Visningar: 1
Storlek: 191,7 KB
ID: 2102092
                  32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                  Kommentar

                  • smurfmats
                    • February 2003
                    • 3538

                    #24
                    f-n vad läckert kar du har!! riktigt avis! ser så där mörkt o murrigt ut precis som jag vill ha det! bara att ta en kopp te o krypa o titta i timmar! hoppas det blir förökning i karet snart då tina!!

                    mats
                    tråden om fjärilars lek!

                    Kommentar

                    • TinaM
                      • February 2008
                      • 1040

                      #25
                      Ursprungligen postat av smurfmats
                      f-n vad läckert kar du har!! riktigt avis! ser så där mörkt o murrigt ut precis som jag vill ha det! bara att ta en kopp te o krypa o titta i timmar! hoppas det blir förökning i karet snart då tina!!

                      mats
                      Tack, tack smurfmats. Det känns som att detta kar är det bästa jag lyckats åstadkomma hittills. Det är det nyaste och det gick rätt snabbt, men det hade inte gått utan hjälp från de redan existerande karen och genom misstagen jag lärt mig genom dessa.
                      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                      Kommentar

                      Arbetssätt...