Discus och Channa???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Discus och Channa???

    Skall köpa Discusar för första gången i mitt livOch nu har jag en fundering: Jag har länge varit sugen på Ormhuvudsfisk, närmare bestämt Channa Bleheri...är det någonting som kan gå med Scalarer och Discusar?
    Tacksam för svar.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • mange016
    • May 2006
    • 341

    #2
    Skulle vara intressant att se men tycker det låter som en dålig blandning :P

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Nja, tror inte det är så lyckat. Ormhuvuden blir nog lite för stora och glupska, tror inte discusarna skulle få så mycket mat med, tyvärr. Men Channa bleheri är fin
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Baf2
        • February 2008
        • 421

        #4
        Diskus och kardinaltetra är en mkt finare blandning!(:

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Ursprungligen postat av Baf2
          Diskus och kardinaltetra är en mkt finare blandning!(:
          Tack för era svardet blir nog ingen Channa i sånna fall.
          Kardinaler blir nog inte så lyckat heller hos mej....för det äter mina Scalarer upp

          Kom gärna med förslag på vad som passar med både Discus och Scalare.
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            #6
            nää vänta nu. Channa bleheri kan du, ha med det mesta och då menar jag verkligen det mesta så länge de andra fiskarna inte får plats i mun på den så petar den inte ens på dem.

            Det är bland de fredligaste av channa arterna, väldigt lugn och vacker fisk. Den blandningen skulle funka helt utmärkt. Står att den ska bli ca 20cm men den stannar oftast vid 14-15cm.

            Du skulle startat denna tråd i en annan topic
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              Ps, channan ska du mata ordentligt varje dag, det räcker med en halv räka då den är vuxen för att den inte ska röra de andra fiskarnas mat, så oroa dig inte för att den kommer haffa alla andra fiskars käk.
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • ciklidtok
                • March 2005
                • 1466

                #8
                Ursprungligen postat av Amaro
                nää vänta nu. Channa bleheri kan du, ha med det mesta och då menar jag verkligen det mesta så länge de andra fiskarna inte får plats i mun på den så petar den inte ens på dem.

                Det är bland de fredligaste av channa arterna, väldigt lugn och vacker fisk. Den blandningen skulle funka helt utmärkt. Står att den ska bli ca 20cm men den stannar oftast vid 14-15cm.

                Du skulle startat denna tråd i en annan topic
                Vilken topic skulle jag har startat den här tråden då?? Jag skulle vilja hitta den tråden.
                Jag vill jättegärna ha Channa Bleheri, men eftersom det blev sagt att den inte kan gå med Disciusar, så hade jag bestämt mej för att inte köpa några
                Jag skall till handlaren imorron, och kan man ha dom, så vill nog jag beställa ett par.....Jag vore ytterst tacksam om du kunde ge mej lite mer info...
                720L SA-/CA. Övriga
                375L Biotop, skalarer
                275L Malawi
                240L Blandat


                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  #9
                  Tror tyvärr inte dina diskus blir så gamla ihop med Channor. Helt olika typer av fisk med olika krav.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • ciklidtok
                    • March 2005
                    • 1466

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Tror tyvärr inte dina diskus blir så gamla ihop med Channor. Helt olika typer av fisk med olika krav.
                    Nu har jag fått så olika svar, så nu är jag förvirrad. Jag vill inte göra något tokigt, så jag gör så heä. Det ser ut som om jag kommer att behålla akvariet på 300 liter, och funderar på att ha Channan där. Kan de gå i ett 300 liters, och vilka andra fiskar kan man ha med dom?

                    Tacksam för svar.
                    720L SA-/CA. Övriga
                    375L Biotop, skalarer
                    275L Malawi
                    240L Blandat


                    Kommentar

                    • Nitra98
                      • June 2005
                      • 1987

                      #11
                      Ursprungligen postat av ida72
                      Vilken topic skulle jag har startat den här tråden då?? Jag skulle vilja hitta den tråden.

                      "Mix fisk tråden" till exempel.
                      Jag tror nog det funkar jättebra med Channa bleheri i 300 liter, vet dock inte vilka som kan passa ihop med dem...Personligen skulle jag inte ha några andra fiskar ihop med dem alls då de inte riktigt kommer till sin rätt då.
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • ciklidtok
                        • March 2005
                        • 1466

                        #12
                        Ursprungligen postat av Nitra98
                        "Mix fisk tråden" till exempel.
                        Jag tror nog det funkar jättebra med Channa bleheri i 300 liter, vet dock inte vilka som kan passa ihop med dem...Personligen skulle jag inte ha några andra fiskar ihop med dem alls då de inte riktigt kommer till sin rätt då.
                        Jag gjorde som du saJag ställde samma fråga i Mix FiskHoppas på bra svar där också
                        720L SA-/CA. Övriga
                        375L Biotop, skalarer
                        275L Malawi
                        240L Blandat


                        Kommentar

                        Arbetssätt...