ett scalarepar till?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    ett scalarepar till?

    Har ett kar som är på 260-liter, där finns redan ett scalare-par.
    Får det plats ett par till eller blir det för trångbott?
    / dtoppen /
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Risken är nog att det blir krig. Jag hade två par i ett 375-liters en gång, och det var precis att det funkade, de lekte i varsin ände av akvariet.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Risken är nog att det blir krig. Jag hade två par i ett 375-liters en gång, och det var precis att det funkade, de lekte i varsin ände av akvariet.
      Ojoj!!
      Bäst att jag låter bli då- som det är nu så är det fridfullt
      Tack för ett snabbt svar
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Kom också på att jag en gång försökte sätta in ett par till ett redan etablerat par i ett 250-liters, och det tog några timmar, så hade det gamla paret slagit ihjäl de nya

        Men om de två du har inte är ett par, så kan du ju sätta i några till, för att försöka få ett par. Men är de ett par, så kan det bli kalabalik, som sagt.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Det kan gå.....om man i samband med inkoppning av nya fiskar gör en större
          ommöblering av karet, flyttar växter, rötter, stenar, etc etc.

          på så vis så tar man bort det gamla reviret, så de gamla måste börja om.

          med fördel så planterar man isf ganska mycket i mitten, och på så vis
          få två naturliga delar av karet i varsinn ände.

          men det är ganska stor risk att det går åt h-e.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...