Kakaduaciklid frågor !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trollsvans
    • November 2007
    • 1118

    #16
    Tja, jag är ju inte säker, det kan gå... fast jag skulle nog välja att bara ha en, av utrymmesskäl.
    Men det finns nog nån som kan ge ett bra svar.
    //Troll

    Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #17
      Okej Får köra till djuraffären imon och säja att jag bara vill ha 2 om hon inte redan har beställt hem dem Mvh Simon

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #18
        Ursprungligen postat av Simon--B
        Okej Får köra till djuraffären imon och säja att jag bara vill ha 2 om hon inte redan har beställt hem dem Mvh Simon
        jag tror det är bäst med 1+1 om du vill ha yngel och 60L är inte spec mkt för apistosar även om de är små till växten, de gillar att ta plats

        Kommentar

        • Simon--B
          • May 2008
          • 720

          #19
          Ursprungligen postat av Albinfiskare
          jag tror det är bäst med 1+1 om du vill ha yngel och 60L är inte spec mkt för apistosar även om de är små till växten, de gillar att ta plats

          Okej det står på artbeskrivningen att dem vill ha minst 60 liter oMvh Simon
          Senast redigerad av Simon--B; 17 July 2008, 14:06.

          Kommentar

          • Trollsvans
            • November 2007
            • 1118

            #20
            Japps, det står det.
            Det är dock det minsta rekommenderade. Och då räknar man nog inte på ett helt fullt harem, utan snarare ett par.
            //Troll

            Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

            Kommentar

            • Simon--B
              • May 2008
              • 720

              #21
              Ursprungligen postat av Trollsvans
              Japps, det står det.
              Det är dock det minsta rekommenderade. Och då räknar man nog inte på ett helt fullt harem, utan snarare ett par.
              Okej men tack Trollsvans

              Jag har ju ett 240 liters akvarium med 4 skalarer och 10 minortetror finns det plats för kakaduorna där? Eller blir dem aggressiva när dem leker Mvh Simon

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                #22
                Ursprungligen postat av Simon--B
                Okej men tack Trollsvans

                Jag har ju ett 240 liters akvarium med 4 skalarer och 10 minortetror finns det plats för kakaduorna där? Eller blir dem aggressiva när dem leker Mvh Simon
                det kan passa jäkligt bra faktist! men några yngel lär det inte bli då det finns minortetror i karet.

                har själv haft den kombinationen, men mina minorer nafsade efter skalarerna.

                Kommentar

                • Simon--B
                  • May 2008
                  • 720

                  #23
                  Ursprungligen postat av Albinfiskare
                  det kan passa jäkligt bra faktist! men några yngel lär det inte bli då det finns minortetror i karet.

                  har själv haft den kombinationen, men mina minorer nafsade efter skalarerna.
                  Okej men det gör inte mina. Mina är så jävla snälla och simmar runt Men går det ha dem där eller blir det för trångt men dem också?

                  Just det jag har 2 malar med och 4 pansarmalar men går det att ha 1 hane och 3 honor utan att dem biter ihjäl skalarerna? ? Mvh Simon
                  Senast redigerad av Simon--B; 17 July 2008, 16:45.

                  Kommentar

                  • Trollsvans
                    • November 2007
                    • 1118

                    #24
                    Det ska nog gå, men som sagt, vänta dig inga yngel som blir äldre än några dagar..
                    Mina scalarer har ätit sig riktigt feta på yngel, visserligen från paletter, men yngel som yngel...
                    I den stora baljan har du iaf utrymme nog åt 1+3, utan tvekan.
                    //Troll

                    Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                    Kommentar

                    • Simon--B
                      • May 2008
                      • 720

                      #25
                      Ursprungligen postat av Trollsvans
                      Det ska nog gå, men som sagt, vänta dig inga yngel som blir äldre än några dagar..
                      Mina scalarer har ätit sig riktigt feta på yngel, visserligen från paletter, men yngel som yngel...
                      I den stora baljan har du iaf utrymme nog åt 1+3, utan tvekan.
                      Okej då kör jag på det. Och nej jag väntar mig inga yngel Om man inte kan fånga någon och lägga i 60 litaren kanske och tack så himla mycket för all hjälp.

                      Men blir kakaduor aggressiva när dem får yngel? Så dem biter på skalarernas fenor? :S Mvh Simon

                      Kommentar

                      • Albinfiskare
                        • November 2007
                        • 1399

                        #26
                        Ursprungligen postat av Simon--B
                        Okej då kör jag på det. Och nej jag väntar mig inga yngel Om man inte kan fånga någon och lägga i 60 litaren kanske och tack så himla mycket för all hjälp.

                        Men blir kakaduor aggressiva när dem får yngel? Så dem biter på skalarernas fenor? :S Mvh Simon
                        nja tror inte att de rår på skalarerna, beror iof på hur stora de är.. men det skall nog inte vara några problem, kakaduor är ju rätt små

                        Kommentar

                        • Simon--B
                          • May 2008
                          • 720

                          #27
                          Ursprungligen postat av Albinfiskare
                          nja tror inte att de rår på skalarerna, beror iof på hur stora de är.. men det skall nog inte vara några problem, kakaduor är ju rätt små

                          Okej mina skalarer är ganska stora dem är väl runt 7-9 cm men när paletterna fick yngel så dödade dem nästan dem Mvh Simon
                          Senast redigerad av Simon--B; 18 July 2008, 13:49.

                          Kommentar

                          • Simon--B
                            • May 2008
                            • 720

                            #28
                            Men en fråga Behöver man mata dem, men något speciellt foder för dem ska färga ut? Eller kan man göra det så dem får finare och starkare färger? Mvh Simon

                            Kommentar

                            • Albinfiskare
                              • November 2007
                              • 1399

                              #29
                              Ursprungligen postat av Simon--B
                              Men en fråga Behöver man mata dem, men något speciellt foder för dem ska färga ut? Eller kan man göra det så dem får finare och starkare färger? Mvh Simon
                              flingfoder som standard, och sen något frysfoder som specialmat artemia, röda/svarta mygg osv de äter ju små insekter i det vilda så kör på det.

                              och jag tror inte de skadar dina skalare! paletter är rätt så mkt tuffare än kakaduor

                              Kommentar

                              • Morgana
                                • July 2007
                                • 107

                                #30
                                Mina kakaduor blev inte aggresiva när de hade yngel, men när honan "vallade" runt yngelna i burken så gjorde hon utfall mot fiskarna som kom för nära, bet dom inte utan bara markerade "hit men inte längre" och på så vis lyckades hon få ett gäng på ungefär 5 yngel att överleva till stor storlek. Ganka duktigt gjort med drygt 20 tetror i burken

                                Kommentar

                                Arbetssätt...