crenicichla lenticulata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sjögräs
    • February 2007
    • 3

    crenicichla lenticulata

    Har köpt 2st crenicichla lenticulata o undrar om någon haft dessa innan o har lite mer info om dessa fiskar? troligtvis är de ett par men vet ej. all info är välkommen!!

    Tack på förhand/ Sebastian
    Sjögräs
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Trevligt med en till gäddciklidsägare.

    Vad jag hittar på ze interwebs så verkar det vara en av de lite större arterna, 30-40cm. Hur stort kar har du? Hur stora är gäddorna?

    Vad jag personligen vet om gäddciklider modell medium/större så är dom glupska, relativt elaka och tar gärna för sig.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • sjögräs
      • February 2007
      • 3

      #3
      idag har jag ett kar på 250l. o fiskrna är väl kanske 15cm..vet att de blir större så kar är inräknat i inköpet. men hade varit skoj med lite allmän info. va har du för fisk??
      Sjögräs

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Det verkar inte vara så värst många som har gäddciklider ens. Lite tråkigt, för det är verkligen en riktigt intressant grupp av fisk

        Jag har en grupp ungdjur av C. saxatilis som ska få para ut sig. Letar efter C. regani och/eller C. compriceps att ha i mindre kar också.

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av sjögräs
          idag har jag ett kar på 250l. o fiskrna är väl kanske 15cm..vet att de blir större så kar är inräknat i inköpet. men hade varit skoj med lite allmän info. va har du för fisk??
          Hej!

          Såg att du bor i Jönköping och det är troligtvis mitt gamla par du köpt

          Crenicichla arter är inte lätta att få tag på och de försvinner snabbt från grossistlistorna.

          Känns den här bekant
          Senast redigerad av Gäst; 08 September 2009, 16:40.

          Kommentar

          Arbetssätt...