Guldsöm och texas i 720?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenngren
    • June 2008
    • 8

    Guldsöm och texas i 720?

    helluu.. jag har då ett par guldsöm 10cm och ett par texas10cm i ett 720liters akvarium. guldsömmen har nu lekt och spöar skiten ur stackars texas. fjällen ryker! så förtillfället är texas och gömmer sig bakom stenarna. min fråga då- ska man rida ut stormen eller kommer det vara highchapparall jämt, även efter lek? + hur blir det när dom blir större? 25cm!! tack för alla svar/ jimmy
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    jag hade antagligen möblerat om rejält och satt i åtminstone ett par ciklider till för att få lite mer "terrorbalans" prova att bygga om lite med sten och rötter så det blir uppdelat i "sektioner"
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • lenngren
      • June 2008
      • 8

      #3
      i samma kar..

      guldsömmen glider runt i hela karet. är det inte möjligt att denne tar ena sidan och texas tar andre flanken och aldrig ger sig in i varandras revir? det var mest så mitt tänk gick när dom införskaffades, men guldsömmen verka tyckas äga hela världen och texas som är lite större gömmer sig =( arg. sketarns guldsömterrordrygfisk, fin är den dessutom..

      Kommentar

      • lenngren
        • June 2008
        • 8

        #4
        det var faktsiskt bra, jag ska nog möblera upp det lite mer i sektioner, smart. tack! nu sitter allt ihop längsmed väggen.. jag har doch en oskar +lite rödciklider.

        Kommentar

        • ciklidcollector
          • April 2008
          • 1111

          #5
          Vänta du bara tills dina texas vuxit till sig sen är det kanske omvänt.
          Möblera om i karet så hjälper det nog.

          Jag håller dock med om att du bör nog ha minst en ciklidart till.
          Kanske eldbuk eller någon Amphilophus robertsoni.
          -=Amatörbiologen=-
          Amerikanska Ciklider

          Kommentar

          • lenngren
            • June 2008
            • 8

            #6
            det löste sig!!!

            halloj! tack för tipsen. jag köpte några rödciklider och zebraciklidwer som 'måltavlor'. nu är det balans i karet igen!! alla har fått yngel och rödciklid ynglen är strax över cm-ern. guldsömmen är inne på sin 4:e kull!!! världens bästa fiskar- super intressanta!!! tack Gud för ciklider!

            Kommentar

            • Baf2
              • February 2008
              • 421

              #7
              Jag tkr att du ska pröva blå ciklid också mina la ägg effter ca: 15h effter jag haft dom!

              Kommentar

              • ciklidcollector
                • April 2008
                • 1111

                #8
                Jo men blå o guld funkar inte ihop.
                Hur stora är dina texas nu?
                -=Amatörbiologen=-
                Amerikanska Ciklider

                Kommentar

                Arbetssätt...