Scalare hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Scalare hane

    Hejsan!

    Jag undrar hur man kan man rädda"äktenskap" mellan 1par scalar par där hannen nästan intill bokstavligen mobbar sin hona
    Det som han gör att han först jagar henne när hon är trängd ett ställe i akvariet så hackar han på hennes kropp o sen simmar han där ifrån för sen vakta romen under tiden är honan rädd skygg o vågar inte komma fram för så fort hon gör det går hannan till atack o gör samma sak

    så jag har flyttat honnan till annat akvarium så hon får vara ifred ett tag o återhämta sina skador som hon har på kroppen fenor syns mest på sen en del på kroppen.. det finns inga öppna sår som skönt är utan hur man ska säga att det är slags bit märken

    hoppas ni kan ge mig bra tips för jag har på känn att jag får byta hona istället vilket det skulle vara tråkigt för hon är riktigt prakt full hona

    Mvh
    Peter
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är nog inte så mycket mer att göra än vad du har gjort nu, om du vill ha dem ensamna. Tiden får utvisa hur äktenskapet mellan dessa kommer att fortgå.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Troligtvis så kommer de inte särskilt bra överens. Hade själv ett "par" där honan attackerade hanen efter leken, och ynglen försvann, och det trots att hanen hade levt och lekt i harmoni med den förra honan, som tyvärr dog.

      Så du bör nog skaffa några fler, så att de får schans att välja ut en partner som passar bättre.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Saruman
        • October 2007
        • 183

        #4
        Dom kom överens bra under en lång tid för dom lade alltid samma plats romen på samma blad.. men tyvärr så blev växten dålig o visnade när dom lekte igen så hade dom byt plats i akvariet då o det är då som hanen jagade iväg honan
        men jag har dom i sär under några dagar o se vad som händer när dom ses igen

        Kan säga att jag har kvar lite av romen dom har lagt

        Kommentar

        Arbetssätt...