Elfenbensciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Elfenbensciklid

    Heej jag har 2 st elfensbens ciklid och jag har just läst på artbeskrivningen och där står det att honorna har väldigt röd/orange buk men min ena är hel vit nästan och den andra är lite vit rosa men en stor knöl i pannan är det 1 hane och en hona eller 2 hanar ? Bilder finns på www.bilddagboken.se och där söker ni på namnet Simon--B och trycker på 4 juni Tacksam för svar eftersom jag ska byta mina palettciklider för jag fått 2 hanar så om ni kollar och ser så kanske de också är fel MVH Simon
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    http://simon--b.bilddagboken.se/p/show.html?id=216544504&t=1212530401&currimg=0


    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #3
      förlåt om jag tjatar men skriv om ni vet för jag kanske ska åka dit och lämna tillbaka dem imon om det är 2 hanar för jag har 2 paletter som ska tillbaka

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #4
        Jag vågar inte säga säkert (det är minst 20 år sedan jag senast hade en elfenbenscichlid), men jag skulle gissa på två hanar (om dom inte är väldigt sams - då kan det vara ett par fastän honan inte har färgat ut).

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          När jag såg bilderna, så tyckte jag att de var för jämstora för att vara en hane och en hona (jämngamla zebror har rätt stor storleksskillnad mellan könen), även den utan puckel verkar ungefär lika stor som den med puckel, och det, tillsammans med avsaknaden av orange gör att jag tror att även den är en hane.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            När jag såg bilderna, så tyckte jag att de var för jämstora för att vara en hane och en hona (jämngamla zebror har rätt stor storleksskillnad mellan könen), även den utan puckel verkar ungefär lika stor som den med puckel, och det, tillsammans med avsaknaden av orange gör att jag tror att även den är en hane.
            okej men då tar jag med dem till affären och byter dem eller en ialla fall TACK

            Kommentar

            Arbetssätt...