Deppigt skalarpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    Deppigt skalarpar

    Hej mina skalarer gick från början i ett 375l akvarie med andra fiskar och la rom säkert en gång i veckan. Dom vaktade så gott det gick men det slutade alltid med att någon av de stora malarna åt upp allt. Då jag tycker att det altid är kul med yngel gjorde jag iordning ett mindre kar bara till skalarparet, jag flyttade över deras favorit planta m.m tog nästan bara vatten från det gamla och fyllde med och flyttade över dom.Det är snart två veckor sedan jag flyttade dom och dom är sååå deppiga. Dom står nästan bara stilla nere vid botten äter knappt och är väldigt mörka i färgen. Honan kan ibland börja putsa ett blad men hanen är totalt ointresserad.Vad gör jag? Min son trodde dom kände sej ensamma så vi flyttade över ett stimm med tetror också men dom blev inte gladre för det. Ska jag vänta ytterligare o hoppas att dom börjar trivas eller ska jag flytta tillbaks dom? Vad tror ni?
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    #2
    Ursprungligen postat av sucksdorff
    Hej mina skalarer gick från början i ett 375l akvarie med andra fiskar och la rom säkert en gång i veckan. Dom vaktade så gott det gick men det slutade alltid med att någon av de stora malarna åt upp allt. Då jag tycker att det altid är kul med yngel gjorde jag iordning ett mindre kar bara till skalarparet, jag flyttade över deras favorit planta m.m tog nästan bara vatten från det gamla och fyllde med och flyttade över dom.Det är snart två veckor sedan jag flyttade dom och dom är sååå deppiga. Dom står nästan bara stilla nere vid botten äter knappt och är väldigt mörka i färgen. Honan kan ibland börja putsa ett blad men hanen är totalt ointresserad.Vad gör jag? Min son trodde dom kände sej ensamma så vi flyttade över ett stimm med tetror också men dom blev inte gladre för det. Ska jag vänta ytterligare o hoppas att dom börjar trivas eller ska jag flytta tillbaks dom? Vad tror ni?
    hur stort kar går dem i nu då? MVH Simon

    Kommentar

    • sucksdorff
      • December 2006
      • 239

      #3
      Dom går i ett 250l.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Äter de som de ska behöver du nog inte oroa dig.
        Ge det ytterligare ett par veckor så kommer de snart att leka igen.
        Fiskar leker vanligtvis i perioder och du kanske råkade träffa in just en sådan viloperiod i samband med flytten av fiskarna.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Klinten
          • July 2007
          • 1313

          #5
          - Håller med! Ge dem lite tid bara. De kommer snart vara glada och lekvilliga igen
          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

          Kommentar

          Arbetssätt...