Hannen puckla på honan (Texas ciklid)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • duck
    • December 2004
    • 18

    Hannen puckla på honan (Texas ciklid)

    Jag lät dem sitta i ett 110liters kar i 3 dagar medans jag körde om mitt 200 liters kar, och då blev nästan honan dödad när de kom tillbacka. De hade nyfödda yngel när jag flyttade dem och nu ser honan ut som om hon körts genom köttkvarnen, hon lever fortfarande och jag la henne själv i 110 liters akvariumet för rehab. Vad kan jag mer göra för att få henne att överleva? Är det någon idé att köpa en ny honna eller kommer hannen döda henne me?

    Tack för svar Mvh Erik
    Kungliga hälsningar Erik

    20liters yngel o reserv
    35liters tomt
    40liters yngel
    96liters hemma bygge med ett par palett ciklider
    200liters neon tetror, blå guramis, palettciklider,guldbarbs, ancistrus malar, gibiceps mal, guppis, kilfläcksrasborar
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av duck
    Jag lät dem sitta i ett 110liters kar i 3 dagar medans jag körde om mitt 200 liters kar, och då blev nästan honan dödad när de kom tillbacka. De hade nyfödda yngel när jag flyttade dem och nu ser honan ut som om hon körts genom köttkvarnen, hon lever fortfarande och jag la henne själv i 110 liters akvariumet för rehab. Vad kan jag mer göra för att få henne att överleva? Är det någon idé att köpa en ny honna eller kommer hannen döda henne me?

    Tack för svar Mvh Erik
    Ett 200-liters är alldeles för litet för Texas-ciklider. Ett flytt kan mycket väl trigga igång aggressiviteten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...