Yngel utveckling.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malla78v
    • September 2007
    • 22

    Yngel utveckling.

    Jag undrar hur stora skalar yngel är efter 2-3-4-5-6-veckor. Finns det någon slags "uppslagssida" där det är bilder o dyl??? Jag har försökt leta här i forumet om de olika storlekarna i respektive vecka men hittar inget. Finns säkert men jag är ju lite dum i huvet så kanske därför jag inte hittar...
  • sme_h
    • November 2003
    • 625

    #2
    Tror det skiljer väldigt mycket om inte förutsättningarna är optimala. Mina 6 är skiljer i storlek och har gjort det sedan de var nån vecka. Då har de ändå gått ihop och haft samma förutsättningar.

    Nu är de 2 månader och har kropp lite större än 50-öring. Med fenor lite högre än en 5-krona. Dessa har bara blivit matade 1gång/dag men vattnet har varit bra. Matar man 5-10ggr per dag så kan de kanske bli lika stora efter halva tiden
    1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

    Kommentar

    • malla78v
      • September 2007
      • 22

      #3
      Ok, tack! Jag har ca 40 st små yngel som är ett moln runt sina 2 jättearga föräldrar... De är inne på sin 9 dag nu om man räknar från då de blev lagda som ägg. Kroppen är runt 2mm o svansen 3 till. Jag ger dom atremia flera ggr/dag så jag hoppas de växer bra.

      Kommentar

      Arbetssätt...