ciklider till 180 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheSounds
    • February 2008
    • 8

    ciklider till 180 liter

    Heeej!!

    Jag skulle vilja ha lite förslag på ngr ciklider som man kan ha i ett 180 liters akvarium och dom får inte bli för stora :P
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du testat att söka på akvariets längd och vilka ciklider från SA som passar i det: http://www.zoopet.com/fiskar/index.php
    Hittar du inget skoj där eller har andra frågor är det bara att skriva vidare.
    Och välkommen hit förresten!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ciklidcollector
      • April 2008
      • 1111

      #3
      Finns en del alternativ.
      Kolla som ansjo skrev, annars får du gärna fråga efter råd här!
      -=Amatörbiologen=-
      Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      • TheSounds
        • February 2008
        • 8

        #4
        okej ska pröv a de

        Kommentar

        • ciklidcollector
          • April 2008
          • 1111

          #5
          Finns fina firrar främst från sydamerika som skulle kunna passa dig perfekt.
          Någon harem lekare av apistogramma arterna, blåciklid, skalarer, laetacara familjen.
          -=Amatörbiologen=-
          Amerikanska Ciklider

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Vad vill du ha för fiskar? Vill du ha mer fägglada fiskar? Vill du ha mycket växter? eller bara sten?
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • TheSounds
              • February 2008
              • 8

              #7
              jag vill ha ngn fisk som inte är alldeles för färgglad. I akvariet har jag tänkt att ha ganska mkt växter och lite rötter :P

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Jag kan rekommendera nyckelhålsciklid, har själv ett par i mitt 180-liters. Den är en av mina favoritciklider. De trivs även i tät plantering, och rötter ger rätt vattenvärden för dem.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Albinfiskare
                  • November 2007
                  • 1399

                  #9
                  [quote=Micke_A;1133785]"Uppe på berget finns ingen affär, så om du ska handla ska du inte va' där"
                  [quote]

                  asså det heter ju " Högt uppe på berget finns ingen polis, där kan man gå naken, och släppa en fis."

                  Thesounds: Om du skall ha mycket växter hade jag satsat på Boliviansk Fjärilsciklid

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    [quote=Albinfiskare;1133789][quote=Micke_A;1133785]"Uppe på berget finns ingen affär, så om du ska handla ska du inte va' där"

                    asså det heter ju " Högt uppe på berget finns ingen polis, där kan man gå naken, och släppa en fis."
                    Inte enligt Galenskaparna
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Albinfiskare
                      • November 2007
                      • 1399

                      #11
                      [quote=Micke_A;1133796][quote=Albinfiskare;1133789]
                      Ursprungligen postat av Micke_A
                      "Uppe på berget finns ingen affär, så om du ska handla ska du inte va' där"


                      Inte enligt Galenskaparna
                      jaja okej då

                      Kommentar

                      • TheSounds
                        • February 2008
                        • 8

                        #12
                        Mmm .. nyckelhålsciklid eller Boliviansk Fjärilsciklid, gillar båda
                        men nyckelhålscikliden känns liiite för stor, om man ska ha Boliviansk Fjärilsciklid ungefär hur många kan man ha då ?

                        Kommentar

                        • Albinfiskare
                          • November 2007
                          • 1399

                          #13
                          Ursprungligen postat av TheSounds
                          Mmm .. nyckelhålsciklid eller Boliviansk Fjärilsciklid, gillar båda
                          men nyckelhålscikliden känns liiite för stor, om man ska ha Boliviansk Fjärilsciklid ungefär hur många kan man ha då ?
                          Jag tycker 4 st 2+2

                          Kommentar

                          • Raskens
                            • April 2006
                            • 933

                            #14
                            Här är en ciklid som jag gillar mycket. Kommer från Afrika. Ser ganska alldaglig ut men när den leker skimrar den så otroligt vackert.

                            Agneta.
                            Agneta

                            Kommentar

                            • sme_h
                              • November 2003
                              • 625

                              #15
                              Ursprungligen postat av Raskens
                              Här är en ciklid som jag gillar mycket. Kommer från Afrika. Ser ganska alldaglig ut men när den leker skimrar den så otroligt vackert.

                              Agneta.
                              Afrikanska ciklider som tex thomasi och paletter är ofta mycket "tuffare" än motsvarigheterna från SA. Mina thomasi spöade mina dubbelt så stora scalarer trots att scalarerna vaktade ägg medan thomasi bara hade lust att jävlas.. Då blir de inte kul att ha dem ihop
                              1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
                              http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

                              Kommentar

                              Arbetssätt...