Dessa ränder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Verbal-slaughter
    • June 2007
    • 272

    Dessa ränder

    Kan nån berätta vad dessa ränder är, varför dom är där och hur man får bort dom? Har 6 diskusar, 2 bruna diskusar, 2 röd turkos och 2 blue diamond.. Diamond har jag haft ett tag och ser magiska ut, resten har dom ränderna.. Dom käkar normalt så det e inga problem och dom e glada och så men ränderna vill inte bort... Dom är ca 6-8 cm kanske så dom är små... Karet är på 240 och byter vatten ofta, matar dom ca 4-6 gånger om dagen... Är kanske för mycket men byter vatten 5-6 gånger i veckan så det funkar vill dom ska bli stora snabbt

    http://www.zoopet.com/medlemsbilder/data/1017/P1090407.JPG
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    Ursprungligen postat av Verbal-slaughter
    Kan nån berätta vad dessa ränder är, varför dom är där och hur man får bort dom? Har 6 diskusar, 2 bruna diskusar, 2 röd turkos och 2 blue diamond.. Diamond har jag haft ett tag och ser magiska ut, resten har dom ränderna.. Dom käkar normalt så det e inga problem och dom e glada och så men ränderna vill inte bort... Dom är ca 6-8 cm kanske så dom är små... Karet är på 240 och byter vatten ofta, matar dom ca 4-6 gånger om dagen... Är kanske för mycket men byter vatten 5-6 gånger i veckan så det funkar vill dom ska bli stora snabbt

    http://www.zoopet.com/medlemsbilder/data/1017/P1090407.JPG
    De ränderna kommer du inte att få bort, det är bara på vissa framodlade varianter som det inte finns ränder. De kommer att synas mer eller mindre beroende på en massa olika saker, själv tycker jag att det är snyggt.

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #3
      Ränderna definierar ju diskusen

      //C
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • Verbal-slaughter
        • June 2007
        • 272

        #4
        Så det är inget dåligt? Läst lite här och där att dom har dom ränderna för att dom är rädda/stressade. Sen kommer jag inte ihåg att dom såg ut så när jag köpte dom :\

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tror att avsaknaden av ränder på vissa framodlade varianter, att de aldrig får ränder, mer eller mindre är en defekt, men en medvetet framodlad sådan.

          Man kanske kan säga att de har lite svårare att kommunicera med artfränder.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Verbal-slaughter
            • June 2007
            • 272

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Tror att avsaknaden av ränder på vissa framodlade varianter, att de aldrig får ränder, mer eller mindre är en defekt, men en medvetet framodlad sådan.

            Man kanske kan säga att de har lite svårare att kommunicera med artfränder.
            men jag har läst att det e nått dåligt och att fisken mår dåligt pga kanske stress elr nått??

            t.ex här snackas det om att det är nått dåligt:
            Senast redigerad av Verbal-slaughter; 10 April 2008, 07:28.

            Kommentar

            • Fredde L
              • October 2006
              • 241

              #7
              Som oscar skriver i länken så försvinner ränderna delvis eller helt när dom blir större. Men om dom blir stressade eller är sjuka så kommer dom fram tydligt på större också. Diskusen ändrar färg efter humör också. Du borde kunna se en skillnad på dom när du matar med något extra gott eller när du byter vatten.
              Mvh//Fredrik


              Kommentar

              Arbetssätt...