Röda gälar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

Röda gälar?

Hej, titta här: http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=371, köpte två skalarer i går, båda är lite röda rött gälarna, men bara på ena sidan, den ena skalaren ganska, någon som vet varför/vad det är?
  • MalMannen
    • March 2008
    • 255

dom liknar min scalare som jag köpte under namnet "scalare mix" och den var lite röd efter transporten, tog nån måndag så var det över iaf

Kommentar

• Shepard
      • March 2003
      • 13992

Det finns en scalarevariant som kallas "bleeding heart" om jag minns rätt, de är ofta vita, med rött på gällocken, och det beror förmodligen på att de är så bleka att blodet i gälarna lyser igenom. Din ser ut att kunna vara en mix mellan en så´n, och en marmorscalare. Den ser ganska blek ut runt gälarna (som "bleeding heart"-scalaren), så det kan helt enkelt vara så att det är blodet som lyser igenom.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

Kommentar

• Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

Vad jag misstänkte, men ser lite läskigt ut. Får se hur det utvecklas. Verkar pigga och friska. Verkar som skalarer "ändrar" sig mer vid förändringar än många andra fiskar.

Kommentar

• MalMannen
          • March 2008
          • 255

den kmr nog inom kort att få tbx lite färg, om det hade det från början dvs

Kommentar

• Nilsrolf
            • November 2006
            • 549

Ja, verkar så, samtidigt när jag tittat närmare är den faktiskt mer eller mindre genomskinlig, inte konstigt att blodet finns, är nog inget fel på den, tror aldrig jag sett nästan genomskinliga skalarer

Kommentar

Arbetssätt...