skalarlek!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FredrikH
    • February 2007
    • 724

    #31
    Ursprungligen postat av Katharina
    Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!!
    Visst är de ståtliga!
    Jag gillar vildformen bäst och därför köpte jag 4 st unga, svenskuppfödda änglar från Akvarielagret.
    200l SA
    Pågång: Biotopakvarium Östasien!

    - Vem är den där lol alla snackar om?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Ursprungligen postat av LadyM
      Häftigt!
      Lånar din tråd lite igen danne.

      Om äggen är klart genomskinliga, då är de obefruktade va?

      M
      Då är de befruktade, är de obefruktade brukar de bli vita.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • LadyM
        • December 2007
        • 96

        #33
        Ni är underbara Tack!

        Danne hoppas allt går väl med dina ägg och bebisar!

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #34
          Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!! [/quote]

          Två av anledningarna till att jag har Mollys / Platys med ina Scalarer är att de får "gratis" levande mat, dels så verkar de verkligen gilla jakten.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #35
            Ursprungligen postat av Kensa
            Två av anledningarna till att jag har Mollys / Platys med ina Scalarer är att de får "gratis" levande mat, dels så verkar de verkligen gilla jakten.
            ha ha... Jag som brukar vara så "fjölig" tänker samma tankar.. Fast jag ska gå över på svärdbärare och molly så småningom... Min omgivning tycker att jag är ombytlig men det är kul med nya sorter också och jag tröttnade som sagt på att det blev så himla mycket småfisk i karet... Plus att svärdbärare är en roligare fisk än den blyga platyn...
            Fast det är mindre kul när de byter kön och det bara blir en massa sterila transar som simmar runt och kaxar i karet..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • EvaPeva
              • May 2007
              • 765

              #36
              Ursprungligen postat av Katharina
              Nu har jag köpt 6 stycken svarta skalarer!!! Jag hoppas också på bebisar i framtiden...


              Mkt bra köp! Jag köpte oxå 6 skönheter för 8 månader sen & dom har parat ut till iaf 1 par. Dom är så grymt snygga! Jag köpte av en butik där han som har hand om akvariedelen odlar egna hemma så dom har blivit "hemmauppfödda" varpå jag har stora förhoppningar på att mina ska ta väl hand om sina bebisar när dom kommer så långt. Måste få bort huliganbotierna först ur karet bara.

              Lycka till med dina, Katharina!

              Mvh Eva

              Kommentar

              • danneregner
                • October 2006
                • 1347

                #37
                leken misslyckades. skagöra iåning ett eget kar till dom, ville bara kolla om dom kunde leka i stora karet först
                Diskus

                Kommentar

                • rsoderberg
                  • February 2007
                  • 954

                  #38
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Nu har jag köpt 6 stycken svarta skalarer!!! Jag hoppas också på bebisar i framtiden... Jag frågade killen i affären, Djurmagazinet i Farsta Centrum var de kom ifrån och om han trodde att jag kan få bebisar så småningom.. De kommer från Linköping, sa han, och då stiger ju hoppet lite..
                  Han sa att man ska låta bli att släcka lampan när man har rom!!!

                  Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!!
                  Har för mig att det inte går att få yngel av 2 svarta pga en dödsgen.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #39
                    Nja, det där hör nog till denna dagens datum.
                    Jag hade ett kanonfint kolsvart par för några år sedan som lekte och gav väldigt stora kullar. Det roliga var i kråksången av 200 leveransfärdiga yngel var alla helt gula. Och jag lovar, det är inget aprilskämt!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • danneregner
                      • October 2006
                      • 1347

                      #40
                      idag lekte skalarena igen. funderar på att flytta rom och föräldrar till ett eget 54l
                      Diskus

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #41
                        Ursprungligen postat av rsoderberg
                        Har för mig att det inte går att få yngel av 2 svarta pga en dödsgen.
                        Ha ha... Det vore ju min vanliga tur!!!

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Nja, det där hör nog till denna dagens datum.
                        Jag hade ett kanonfint kolsvart par för några år sedan som lekte och gav väldigt stora kullar. Det roliga var i kråksången av 200 leveransfärdiga yngel var alla helt gula. Och jag lovar, det är inget aprilskämt!
                        Ha ha... Ja, men du fick yngel iaf... Tur att faderskapet inte behövde ifrågasättas
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        Arbetssätt...