beter sig konstigt(fjäril ciklid)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    #16
    går det bra om jag sätter en kruka inne som en extra gömställe för henne??? har en kruka som har vart i balkongen i några år kanske. den är säkert använd förut för krukväxter och den är lite färigad. kan jag använda den eller det är ingen ide??? eller kanske för jag köpa en ny kruka?

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #17
      Ursprungligen postat av amoramir
      går det bra om jag sätter en kruka inne som en extra gömställe för henne??? har en kruka som har vart i balkongen i några år kanske. den är säkert använd förut för krukväxter och den är lite färigad. kan jag använda den eller det är ingen ide??? eller kanske för jag köpa en ny kruka?
      krukor mina fjäilar har aldrig gömt sig i ngn kruka, jag hade satsat på någon växt och rot till.
      vad har du för andra fiskar? och hur många fjärilar har du?

      och ett 110liters är helt ok storlek till fjärilsciklider

      Kommentar

      • amoramir
        • December 2007
        • 212

        #18
        Jag har 2 svärdbärare och 4 guppy och 5 jätte små malar och 2 fjärilär bara. jag tror inte at jag har många fiskar och akvarie botten är fullt av stenar och växter, men förut hade jag samlat alla mina stenar på en sida men idag har jag spridit ut de i hela karet så att honon ska ha mera möjlighet att göma sig. det gick faktiskt bättre men hon blir fortfarande jagad av hanen(hanen har blivit större och mycket finare och honan blir bara svagare och bläckare) ska jag fixa nåra sternar till kanske?
        Senast redigerad av amoramir; 11 March 2008, 09:04.

        Kommentar

        • firefox75
          • April 2007
          • 1806

          #19
          Jag skulle nog köpt en eller två honor till.
          Frånvarande nu mera men här ibland.

          Kommentar

          • amoramir
            • December 2007
            • 212

            #20
            nu är det lite lugnare när jag har möblerat om. tänker skaffa en hona till....är det någon som vet om de tycker om kokosnötter som gömställe???? el?
            Senast redigerad av amoramir; 14 March 2008, 09:23.

            Kommentar

            • amoramir
              • December 2007
              • 212

              #21
              Det hjälpte inte med 2 honor till heller. har 3 honor o 1 hane nu men alla 3 blir jagad o de gömmer sig bara...har skaffad mer gömställe oxå...men det funkar inte riktigt...vad ska jag göra nu då?

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                #22
                Ursprungligen postat av amoramir
                nu är det lite lugnare när jag har möblerat om. tänker skaffa en hona till....är det någon som vet om de tycker om kokosnötter som gömställe???? el?
                jag har en halv kokosnöt i mitt akvarie,, de haraldrig varit där inne,

                mina fjärilar gillar mer att gömma sig i tät vegitation.

                det kan vara så att din hona helt enkelt är svag från början fjärilscikliden är väl rätt sönderodlad och allt för många av fjärilarna i handlen tkr jag är väldigt fjuttiga o mesiga.

                men skaffa du en hona till, och se till att du tar den som ser mest livlig och färggrann ut!

                Kommentar

                Arbetssätt...