Sällskap till diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    #16
    Ursprungligen postat av danneregner
    har mina diskus med corydoras dvärgciklider tetror och skalarer

    Jag undrar vad är det för dvärgcikider du har tlsm med dina diskus ,och hur stort är karet ???

    Kommentar

    • JEK
      • March 2007
      • 1467

      #17
      Om du ska ha corydoras med discus ska du vara uppmärksam på att inte alla arter trivs vid dom höga temperaturer discus kräver. Sterbai är en art som trivs i varmt vatten. Det samma gäller tetrorna och L-malarna. Jag tycker du ska välja ett kar på minimum 240 liter! 180 l är lite väl litet för discus.
      Mvh.
      Johan - akvarielös!

      Kommentar

      • danneregner
        • October 2006
        • 1347

        #18
        karet e på 300l. cikliderna e VF kurvciklid och dorsigera. jordätare funkar bra med diskus och har men ett huffsat stort kar så e dom riktigt coola
        Diskus

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #19
          5 corydoras, 20-30 tetror och ngn apisto lr 2+3 fjärilsciklider, och typ 4 diskusar hade jag satsat på

          Kommentar

          • JEK
            • March 2007
            • 1467

            #20
            Hmm... Funkar det verkligen bra med diskus og jordätare ihop?
            Mvh.
            Johan - akvarielös!

            Kommentar

            • danneregner
              • October 2006
              • 1347

              #21
              har inga erfarenheter och har ingen aning om varför de funkar men de ska tydligen funka
              Diskus

              Kommentar

              • Trollsvans
                • November 2007
                • 1118

                #22
                Som med allt annat beror det väl lite på hur pass gott om utrymme man har...

                De argument jag har läst/hört för det är att jordätarna (iaf vissa sorter) är rätt så lugna (dvs inte stressiga), vill ha ungefär samma vattenvärden, ungefär lika strömt, och håller sig på botten, medans discus håller sig mer i mitten och uppåt.

                Är det inte Jarecki som har discus, altum, och orange head tapajos i ett äckligt snyggt kar?

                *EDIT*
                Läste precis tråden, och där stod det att jordätarna var lite för aggro när dom hade yngel, så det funkade inte tillräckligt bra. Rackarns!
                Nåja, det kanske funkar ändå, nån som vet?
                Senast redigerad av Trollsvans; 01 April 2008, 08:12.
                //Troll

                Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                Kommentar

                • brevid
                  • November 2007
                  • 113

                  #23
                  Ursprungligen postat av Albinfiskare
                  5 corydoras, 20-30 tetror och ngn apisto lr 2+3 fjärilsciklider, och typ 4 diskusar hade jag satsat på
                  Hm ,har nyss skaffat diskusar och de är mycket utsatta för en fjärilsciklid jag har haft ett tag.
                  lurar på att göra mig av med fjärilen ,men den mycket fin (hane)
                  inget jag skulle rekomedera i allafall
                  Alla stavfel är medvetna

                  Kommentar

                  Arbetssätt...