Lära att vårda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FredrikH
    • February 2007
    • 724

    #16
    Det enda jag kan tänka mig är att de är riktigt glupska och äter lite för mycket?
    200l SA
    Pågång: Biotopakvarium Östasien!

    - Vem är den där lol alla snackar om?

    Kommentar

    • sme_h
      • November 2003
      • 625

      #17
      Vill bara meddela att de vårdar själva nu efter min lilla "insats". Larverna ligger på bakgrunden och sprattlar. Detta kan vara nåt att pröva på för er som börjar tappa tålamodet med ciklider som vårdar undermåligt
      1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

      Kommentar

      • EvaPeva
        • May 2007
        • 765

        #18
        Kul!

        Gratulerar!

        Mvh Eva

        Kommentar

        • sme_h
          • November 2003
          • 625

          #19
          Frisimmande yngel nu av mina Peru F1, klarat sig själva helt och hållet och ynglena är lite flera denna gång! De 6st återstående från förra kullen är som 50-öringar nu.
          1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            #20
            Ursprungligen postat av sme_h
            Frisimmande yngel nu av mina Peru F1, klarat sig själva helt och hållet och ynglena är lite flera denna gång! De 6st återstående från förra kullen är som 50-öringar nu.
            cO.Olt! hoppas mina yngel klarar sig så långt med
            de är inte frisimmandes än men tror det kommer om ngn dag, föräldarna är jätteduktiga på att vakta

            Kommentar

            • sme_h
              • November 2003
              • 625

              #21
              Ursprungligen postat av Albinfiskare
              cO.Olt! hoppas mina yngel klarar sig så långt med
              de är inte frisimmandes än men tror det kommer om ngn dag, föräldarna är jätteduktiga på att vakta
              De är fruktansvärt roliga fiskar!

              Dock har de som nu är som 50-öringar gått i yngelbur sedan de var en vecka så det är lite fusk om man ser det så... De försvann ganska fort på nätterna i sällskapsakvariet trots nattlampa
              1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
              http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                #22
                Ursprungligen postat av sme_h
                De är fruktansvärt roliga fiskar!

                Dock har de som nu är som 50-öringar gått i yngelbur sedan de var en vecka så det är lite fusk om man ser det så... De försvann ganska fort på nätterna i sällskapsakvariet trots nattlampa
                hehe jojo, jag har mina i ett 75L för sig själva, så om föräldrarna är duktiga är det nog bara vattenvärden, dåliga anlag eller pumpen som kan ta kål på dem^^

                Kommentar

                Arbetssätt...